Německá automobilka Mercedes-Benz zpětně odkoupí vlastní akcie až za čtyři miliardy eur (asi 95 miliard Kč). Chce je na burze od března nakupovat až dva roky a pak je stáhnout z obchodování. Firma, jejíž akcie se prodávají na německé burze, to podle agentury DPA uvedla ve svém sdělení.
Mercedes se dohodl se dvěma největšími akcionáři, státní čínskou společností Beijing Automotive Group Co Ltd (BAIC) a s rovněž čínskou Geely Group, že každý udrží svůj podíl ve skupině pod deseti procenty. BAIC je partnerem Mercedesu v čínském společném podniku BBAC, v současnosti v Mercedesu drží téměř deset procent a je jejím největším akcionářem. Automobilka Geely se svým šéfem a miliardářem Li Šu-fuem je v závěsu za ní s 9,7 procenta.
O tom, že má společnost vzhledem k plné pokladně prostor zvýšit návratnost kapitálu investorům, mluvil v říjnu finanční ředitel Mercedesu Harald Wilhelm.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.