Německá automobilka Mercedes-Benz zpětně odkoupí vlastní akcie až za čtyři miliardy eur (asi 95 miliard Kč). Chce je na burze od března nakupovat až dva roky a pak je stáhnout z obchodování. Firma, jejíž akcie se prodávají na německé burze, to podle agentury DPA uvedla ve svém sdělení.
Mercedes se dohodl se dvěma největšími akcionáři, státní čínskou společností Beijing Automotive Group Co Ltd (BAIC) a s rovněž čínskou Geely Group, že každý udrží svůj podíl ve skupině pod deseti procenty. BAIC je partnerem Mercedesu v čínském společném podniku BBAC, v současnosti v Mercedesu drží téměř deset procent a je jejím největším akcionářem. Automobilka Geely se svým šéfem a miliardářem Li Šu-fuem je v závěsu za ní s 9,7 procenta.
O tom, že má společnost vzhledem k plné pokladně prostor zvýšit návratnost kapitálu investorům, mluvil v říjnu finanční ředitel Mercedesu Harald Wilhelm.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?