Německá automobilka Mercedes-Benz zpětně odkoupí vlastní akcie až za čtyři miliardy eur (asi 95 miliard Kč). Chce je na burze od března nakupovat až dva roky a pak je stáhnout z obchodování. Firma, jejíž akcie se prodávají na německé burze, to podle agentury DPA uvedla ve svém sdělení.
Mercedes se dohodl se dvěma největšími akcionáři, státní čínskou společností Beijing Automotive Group Co Ltd (BAIC) a s rovněž čínskou Geely Group, že každý udrží svůj podíl ve skupině pod deseti procenty. BAIC je partnerem Mercedesu v čínském společném podniku BBAC, v současnosti v Mercedesu drží téměř deset procent a je jejím největším akcionářem. Automobilka Geely se svým šéfem a miliardářem Li Šu-fuem je v závěsu za ní s 9,7 procenta.
O tom, že má společnost vzhledem k plné pokladně prostor zvýšit návratnost kapitálu investorům, mluvil v říjnu finanční ředitel Mercedesu Harald Wilhelm.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?