Italští ministři kritizují zákaz výroby automobilů se spalovacími motory v roce 2035, který minulý týden schválil Evropský parlament. Podle Říma, kde vládnou pravicové a krajně pravicové síly, se jedná o ideologické rozhodnutí, které poškodí italský a evropský průmysl. Řím chce podle ČTK využít revizního termínu v roce 2026, kdy by Evropská unie měla vyhodnotit, jak se automobilový průmysl na změnu připravil.
Podle šéfa italské diplomacie Tajaniho Itálie navrhne, aby i po roce 2035 automobilky mohly vyrábět deset procent vozů se spalovacími motory. "Musíme chránit náš automobilový průmysl," řekl Tajani deníku Corriere della Sera.
Podle ministra podniků Ursa Itálie chce využít revizního termínu v roce 2026, aby prosadila změnu dohody. "Revizní termín v roce 2026 bude klíčovou etapou a pro nás musí být obratem," řekl Urso deníku La Stampa. Ten je součástí skupiny Gedi, kterou spoluvlastní rodina Agnelliů, klíčoví akcionáři automobilové skupiny Stellantis. Urso dodal, že v roce 2026 bude ve funkci "nový Evropský parlament a nová Evropská komise". V Itálii volební období končí v roce 2027.
Urso v rozhovoru připustil, že Itálie je na přechod na elektromobilitu špatně připravena. Relativně řídká je například síť dobíjecích stanic. Podíl elektromobilů na prodaných nových automobilech v roce 2022 byl rovněž nízký a tvořil zhruba čtyři procenta.
Podle sdružení italského automobilového průmyslu ANFIA výroba aut v Itálii zaměstnává na 270.000 lidí. Produkce automobilek a jejich dodavatelů tvoří zhruba pět procent italského HDP.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.