Řím: "Musíme chránit náš automobilový průmysl"

ČTK / AutoRoad.cz, 20. února 2023, 23:16 Google+

Italští ministři kritizují zákaz výroby automobilů se spalovacími motory v roce 2035, který minulý týden schválil Evropský parlament. Podle Říma, kde vládnou pravicové a krajně pravicové síly, se jedná o ideologické rozhodnutí, které poškodí italský a evropský průmysl. Řím chce podle ČTK využít revizního termínu v roce 2026, kdy by Evropská unie měla vyhodnotit, jak se automobilový průmysl na změnu připravil.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Stojan benzínové pumpy

Stojan benzínové pumpy | foto: pixabay.com

Sdílejte článek

Podle šéfa italské diplomacie Tajaniho Itálie navrhne, aby i po roce 2035 automobilky mohly vyrábět deset procent vozů se spalovacími motory. "Musíme chránit náš automobilový průmysl," řekl Tajani deníku Corriere della Sera.

Podle ministra podniků Ursa Itálie chce využít revizního termínu v roce 2026, aby prosadila změnu dohody. "Revizní termín v roce 2026 bude klíčovou etapou a pro nás musí být obratem," řekl Urso deníku La Stampa. Ten je součástí skupiny Gedi, kterou spoluvlastní rodina Agnelliů, klíčoví akcionáři automobilové skupiny Stellantis. Urso dodal, že v roce 2026 bude ve funkci "nový Evropský parlament a nová Evropská komise". V Itálii volební období končí v roce 2027.

Urso v rozhovoru připustil, že Itálie je na přechod na elektromobilitu špatně připravena. Relativně řídká je například síť dobíjecích stanic. Podíl elektromobilů na prodaných nových automobilech v roce 2022 byl rovněž nízký a tvořil zhruba čtyři procenta.

Podle sdružení italského automobilového průmyslu ANFIA výroba aut v Itálii zaměstnává na 270.000 lidí. Produkce automobilek a jejich dodavatelů tvoří zhruba pět procent italského HDP.

Vytisknout

Diskuze: Řím: "Musíme chránit náš automobilový průmysl"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

EcoWheel Squer mini

TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

reklama

Doporučujeme

Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi 180

Peugeot představuje novou hybridní technologii 48V

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud