Řím: "Musíme chránit náš automobilový průmysl"

Stojan benzínové pumpy
Stojan benzínové pumpy, foto: pixabay.com
ČTK , AutoRoad.cz 20. února 2023 23:16
Sdílej:

Italští ministři kritizují zákaz výroby automobilů se spalovacími motory v roce 2035, který minulý týden schválil Evropský parlament. Podle Říma, kde vládnou pravicové a krajně pravicové síly, se jedná o ideologické rozhodnutí, které poškodí italský a evropský průmysl. Řím chce podle ČTK využít revizního termínu v roce 2026, kdy by Evropská unie měla vyhodnotit, jak se automobilový průmysl na změnu připravil.

Podle šéfa italské diplomacie Tajaniho Itálie navrhne, aby i po roce 2035 automobilky mohly vyrábět deset procent vozů se spalovacími motory. "Musíme chránit náš automobilový průmysl," řekl Tajani deníku Corriere della Sera.

Podle ministra podniků Ursa Itálie chce využít revizního termínu v roce 2026, aby prosadila změnu dohody. "Revizní termín v roce 2026 bude klíčovou etapou a pro nás musí být obratem," řekl Urso deníku La Stampa. Ten je součástí skupiny Gedi, kterou spoluvlastní rodina Agnelliů, klíčoví akcionáři automobilové skupiny Stellantis. Urso dodal, že v roce 2026 bude ve funkci "nový Evropský parlament a nová Evropská komise". V Itálii volební období končí v roce 2027.

Urso v rozhovoru připustil, že Itálie je na přechod na elektromobilitu špatně připravena. Relativně řídká je například síť dobíjecích stanic. Podíl elektromobilů na prodaných nových automobilech v roce 2022 byl rovněž nízký a tvořil zhruba čtyři procenta.

Podle sdružení italského automobilového průmyslu ANFIA výroba aut v Itálii zaměstnává na 270.000 lidí. Produkce automobilek a jejich dodavatelů tvoří zhruba pět procent italského HDP.

Stalo se
Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.

Ekonomika
Ilustrační foto

Povinné pojištění auta: Co to je a jak ho sjednat?

Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?