Švédská automobilka Volvo Cars svolává do servisu celosvětově 106.900 aut kvůli možné závadě brzd. Jedná se o letošní modely C40, XC40, S60, V60, XC60, V90 a XC90. S odvoláním na tiskového mluvčího švédského výrobce o tom podle ČTK včera informovala agentura Reuters.
Důvodem je možný problém se softwarem v řídicím modulu brzd. Ve výjimečných případech by to mohlo vést ke ztrátě funkcí elektronické podpory brzd během jízdy. V takovém případě však lze brzdit brzdovým pedálem, řekl agentuře DPA mluvčí automobilky.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.