Prémiové německé vozy značek BMW a Mercedes-Benz se loni prodávaly lépe než vozy určené pro široký trh od Volkswagenu. Snáze se totiž vyrovnávaly s výpadky v dodavatelských řetězcích. ČTK informuje, že podle agentury Reuters to ukazují včera zveřejněná data o prodeji jednotlivých automobilek. Ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku se situace pro všechny výrobce zvlášť v Číně zlepšila.
Mercedes-Benz zaznamenal pokles celoroční produkce o jedno procento, což byl nejnižší propad na celém trhu. Dolů výrobu podle obchodní aktualizace od tohoto výrobce luxusních automobilů táhl čínský trh, který v prvním čtvrtletí postihla rozsáhlá omezení.
Výrobce BMW zaznamenal pokles prodeje o 4,8 procenta. Společnost to připisuje úzkým hrdlům v dodavatelském řetězci a také blokádám v Číně, které se ale ve druhé polovině roku zmírnily.
Nejhůře však ve srovnání s předchozím rokem dopadla značka Volkswagen. Problémy v dodavatelském řetězci srazily její prodej o 6,8 procenta.
Jak BMW, tak Mercedes-Benz zaznamenaly nárůst prodeje ve čtvrtém čtvrtletí, kdy se evropské dodavatelské řetězce narovnaly a Čína uvolnila svou přísnou politiku nulového covidu. A to přes varování některých společností, že nárůst počtu případů nákazy koronavirem mezi zaměstnanci v této zemi by stále ještě mohl brzdit produkci.
Volkswagen neoznámil samostatné údaje o prodeji ve čtvrtém čtvrtletí. Čísla o dodávkách má koncern zveřejnit ve čtvrtek.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?