Prémiové německé vozy značek BMW a Mercedes-Benz se loni prodávaly lépe než vozy určené pro široký trh od Volkswagenu. Snáze se totiž vyrovnávaly s výpadky v dodavatelských řetězcích. ČTK informuje, že podle agentury Reuters to ukazují včera zveřejněná data o prodeji jednotlivých automobilek. Ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku se situace pro všechny výrobce zvlášť v Číně zlepšila.
Mercedes-Benz zaznamenal pokles celoroční produkce o jedno procento, což byl nejnižší propad na celém trhu. Dolů výrobu podle obchodní aktualizace od tohoto výrobce luxusních automobilů táhl čínský trh, který v prvním čtvrtletí postihla rozsáhlá omezení.
Výrobce BMW zaznamenal pokles prodeje o 4,8 procenta. Společnost to připisuje úzkým hrdlům v dodavatelském řetězci a také blokádám v Číně, které se ale ve druhé polovině roku zmírnily.
Nejhůře však ve srovnání s předchozím rokem dopadla značka Volkswagen. Problémy v dodavatelském řetězci srazily její prodej o 6,8 procenta.
Jak BMW, tak Mercedes-Benz zaznamenaly nárůst prodeje ve čtvrtém čtvrtletí, kdy se evropské dodavatelské řetězce narovnaly a Čína uvolnila svou přísnou politiku nulového covidu. A to přes varování některých společností, že nárůst počtu případů nákazy koronavirem mezi zaměstnanci v této zemi by stále ještě mohl brzdit produkci.
Volkswagen neoznámil samostatné údaje o prodeji ve čtvrtém čtvrtletí. Čísla o dodávkách má koncern zveřejnit ve čtvrtek.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?