Prémiové německé vozy značek BMW a Mercedes-Benz se loni prodávaly lépe než vozy určené pro široký trh od Volkswagenu. Snáze se totiž vyrovnávaly s výpadky v dodavatelských řetězcích. ČTK informuje, že podle agentury Reuters to ukazují včera zveřejněná data o prodeji jednotlivých automobilek. Ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku se situace pro všechny výrobce zvlášť v Číně zlepšila.
Mercedes-Benz zaznamenal pokles celoroční produkce o jedno procento, což byl nejnižší propad na celém trhu. Dolů výrobu podle obchodní aktualizace od tohoto výrobce luxusních automobilů táhl čínský trh, který v prvním čtvrtletí postihla rozsáhlá omezení.
Výrobce BMW zaznamenal pokles prodeje o 4,8 procenta. Společnost to připisuje úzkým hrdlům v dodavatelském řetězci a také blokádám v Číně, které se ale ve druhé polovině roku zmírnily.
Nejhůře však ve srovnání s předchozím rokem dopadla značka Volkswagen. Problémy v dodavatelském řetězci srazily její prodej o 6,8 procenta.
Jak BMW, tak Mercedes-Benz zaznamenaly nárůst prodeje ve čtvrtém čtvrtletí, kdy se evropské dodavatelské řetězce narovnaly a Čína uvolnila svou přísnou politiku nulového covidu. A to přes varování některých společností, že nárůst počtu případů nákazy koronavirem mezi zaměstnanci v této zemi by stále ještě mohl brzdit produkci.
Volkswagen neoznámil samostatné údaje o prodeji ve čtvrtém čtvrtletí. Čísla o dodávkách má koncern zveřejnit ve čtvrtek.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.