Prodej motorových vozidel ve Spojených státech se loni snížil o osm procent na 13,9 milionu vozů, což byl nejnižší údaj od roku 2011, kdy se ekonomika zotavovala z recese. Automobilový průmysl zbrzdil nedostatek čipů a dalších dílů. Uvedla to podle ČTK agentura AP s odvoláním na údaje z webu motoringelligence.com. Letos by podle analytiků prodej mohl vzrůst.
Dobrou zprávou však podle nich je, že v samotném čtvrtém čtvrtletí prodej mírně vzrostl a zásoby vozů stouply, protože dodávky dílů se zlepšily natolik, že bylo možné zvýšit výrobu. Automobilky tak očekávají, že v letošním roce by se mohly mírně snížit ceny, protože nabídka vozů v autosalonech se zvyšuje, i když pomalu.
Analytici nyní očekávají, že v letošním roce by se prodej aut mohl zvýšit o zhruba jeden milion na 14,8 milionu vozů, protože poptávka zůstává vysoká. Prodej však stále nedosáhne údajů obvyklých před pandemií, kdy se ročně prodalo kolem 17 milionů vozů.
Protože některých modelů je stále nedostatek, průměrná cena nových vozů v prosinci podle údajů společnosti J.D. Power vzrostla o 2,5 procenta na rekordních něco málo přes 46.000 USD (více než jeden milion Kč). Objevují se však náznaky, že díky obnovování výroby ceny začínají klesat. Analytici však dodávají, že elektromobily a horké prodejní novinky zůstanou drahé, protože lidé si je chtějí koupit hned.
Nedostatek počítačových čipů je na trhu od jara 2020, kdy byly automobilky nuceny uzavřít továrny kvůli rychle rostoucímu počtu případů nemoci covid-19. Výrobci čipů se tak zaměřili na odvětví spotřební elektroniky, aby podpořili prudký růst prodeje počítačů a her. Poté, co automobilky znovu rozběhly výrobu, což bylo dříve, než se očekávalo, nevyráběli výrobci čipů tolik, aby byli schopni uspokojit poptávku. Polovodiče pro automobily musí být vyrobené tak, aby byly schopné odolat vibracím a obrovským teplotním extrémům. Výroba čipů pro automobily se sice již zlepšila, nevrátila se ale stále na úroveň z doby před pandemií, takže ani automobilky se stále nevrátily k plné výrobě.
Již dřívější údaje ukázaly, že americká General Motors se loni znovu dostala na post největšího prodejce aut v USA, když z této pozice sesadila japonskou Toyotu. Prodej GM loni stoupl o 2,5 procenta, prodej Toyoty naopak klesl o 9,6 procenta.
Německá automobilka Volkswagen minulou středu oznámila, že její prodej ve Spojených státech se v loňském roce kvůli nedostatku čipů a dalším problémům v dodavatelském řetězci propadl o téměř pětinu na 301.609 vozů. Volkswagen je největším výrobcem automobilů v Evropě.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!