Stellantis vstupuje do výroby elektrických letounů společnosti Archer

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 6. ledna 2023, 07:20 Google+

Skupina Stellanttis a společnost Archer oznámily, že uzavřely dohodu o významném rozšíření svého partnerství prostřednictvím společné výroby vlajkové lodi společnosti Archer, elektrického letounu Midnight s kolmým vzletem a přistáním (eVTOL)

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Archer

Archer | foto: Peugeot ČR

Sdílejte článek

Společnosti Stellantis a Archer budou spolupracovat na vybudování nedávno oznámeného výrobního závodu společnosti Archer v Covingtonu ve státě Georgia. V této továrně má být v roce 2024 zahájena výroba letounů Midnight. 

Midnight je bezpečný, udržitelný a tichý letoun s odhadovaným užitečným zatížením více než 450 kg, který je určen pro přepravu čtyř cestujících a pilota. S doletem 160 km je Midnight optimálním řešením pro krátké po sobě jdoucí lety v délce přibližně 30 km s dobíjecí dobou mezi jednotlivými lety přibližně 10 minut. 

img-responsive

Archer | foto: Peugeot ČR

Toto partnerství, které je v odvětví městské letecké mobility jedinečné, využije silné stránky a odborné znalosti každého z partnerů k uvedení letounu Midnight na trh. Společnost Archer přináší svůj prvotřídní tým odborníků na výrobu letounu eVTOL a jeho elektromotoru a své experty v otázce certifikace, zatímco skupina Stellantis poskytuje své odborné znalosti a špičkové výrobní technologie, zkušenosti svých týmů a kapitál. Toto partnerství by mělo umožnit rychlé rozšíření výroby letounu, aby se splnily plány společnosti Archer na jeho uvedení na trh, a zároveň zajistí úspory nákladů ve výši několika stovek milionů dolarů při náběhu výroby. Cílem skupiny Stellantis je vyrábět letoun eVTOL Archer sériově jako výhradní smluvní výrobce.

Jako další projev svého závazku poskytne skupina Stellantis společnosti Archer až 150 milionů dolarů vlastního kapitálu, který bude moci použít podle svého uvážení v letech 2023 a 2024, za podmínky, že v roce 2023 dosáhne určitých vytyčených cílů. Skupina Stellantis rovněž očekává, že svůj strategický podíl zvýší následným nákupem cenných papírů Archer na volném trhu. Tyto kroky společně s dalšími součástmi tohoto rozšířeného partnerství zajistí skupině Stellantis pozici významného dlouhodobého investora společnosti Archer.

„Se společností Archer spolupracujeme již dva roky a neustále mě ohromuje jejich vynalézavost a neochvějné odhodlání uspět,“ prohlásil Carlos Tavares, generální ředitel skupiny Stellantis. „Posílení našeho partnerství se společností Archer v pozici strategického investora a plány na zvýšení našeho podílu ve společnosti jsou důkazem toho, že Stellantis neustále posouvá hranice nabídky ekologických řešení mobility pro všechny, na silnici i ve vzduchu. Nabídka našich zkušeností s výrobou společnosti Archer je dalším příkladem toho, jak Stellantis hodlá utvářet mobilitu zítřka.“

img-responsive

Archer | foto: Peugeot ČR

„Díky tomu, že skupina Stellantis oceňuje pokroky společnosti Archer na cestě ke komercializaci letounu Midnight a zavázala se poskytnout další zdroje na jeho výrobu, získává společnost Archer vynikající pozici k tomu, aby se stala jedničkou na trhu,“ uvedl Adam Goldstein, zakladatel a generální ředitel společnosti Archer. „Naše dvě společnosti se hodlají těmito důležitými kroky chopit jedinečné příležitosti zcela nově definovat městskou dopravu.“

Stellantis je strategickým partnerem společnosti Archer od roku 2020 v rámci různých iniciativ spolupráce a od roku 2021 je jejím investorem. Během této doby společnost Archer využila zkušeností skupiny Stellantis v oblasti výroby, dodavatelského řetězce a designu na podporu svého vlastního inženýrského, vývojového a obchodního úsilí zaměřeného na uvedení letounu eVTOL na trh.

Vytisknout

Diskuze: Stellantis vstupuje do výroby elektrických letounů společnosti Archer

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Toyota

Toyota pomůže japonským městům s obnovou po zemětřesení

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud