Skupina Stellanttis a společnost Archer oznámily, že uzavřely dohodu o významném rozšíření svého partnerství prostřednictvím společné výroby vlajkové lodi společnosti Archer, elektrického letounu Midnight s kolmým vzletem a přistáním (eVTOL)
Společnosti Stellantis a Archer budou spolupracovat na vybudování nedávno oznámeného výrobního závodu společnosti Archer v Covingtonu ve státě Georgia. V této továrně má být v roce 2024 zahájena výroba letounů Midnight.
Midnight je bezpečný, udržitelný a tichý letoun s odhadovaným užitečným zatížením více než 450 kg, který je určen pro přepravu čtyř cestujících a pilota. S doletem 160 km je Midnight optimálním řešením pro krátké po sobě jdoucí lety v délce přibližně 30 km s dobíjecí dobou mezi jednotlivými lety přibližně 10 minut.
Toto partnerství, které je v odvětví městské letecké mobility jedinečné, využije silné stránky a odborné znalosti každého z partnerů k uvedení letounu Midnight na trh. Společnost Archer přináší svůj prvotřídní tým odborníků na výrobu letounu eVTOL a jeho elektromotoru a své experty v otázce certifikace, zatímco skupina Stellantis poskytuje své odborné znalosti a špičkové výrobní technologie, zkušenosti svých týmů a kapitál. Toto partnerství by mělo umožnit rychlé rozšíření výroby letounu, aby se splnily plány společnosti Archer na jeho uvedení na trh, a zároveň zajistí úspory nákladů ve výši několika stovek milionů dolarů při náběhu výroby. Cílem skupiny Stellantis je vyrábět letoun eVTOL Archer sériově jako výhradní smluvní výrobce.
Jako další projev svého závazku poskytne skupina Stellantis společnosti Archer až 150 milionů dolarů vlastního kapitálu, který bude moci použít podle svého uvážení v letech 2023 a 2024, za podmínky, že v roce 2023 dosáhne určitých vytyčených cílů. Skupina Stellantis rovněž očekává, že svůj strategický podíl zvýší následným nákupem cenných papírů Archer na volném trhu. Tyto kroky společně s dalšími součástmi tohoto rozšířeného partnerství zajistí skupině Stellantis pozici významného dlouhodobého investora společnosti Archer.
„Se společností Archer spolupracujeme již dva roky a neustále mě ohromuje jejich vynalézavost a neochvějné odhodlání uspět,“ prohlásil Carlos Tavares, generální ředitel skupiny Stellantis. „Posílení našeho partnerství se společností Archer v pozici strategického investora a plány na zvýšení našeho podílu ve společnosti jsou důkazem toho, že Stellantis neustále posouvá hranice nabídky ekologických řešení mobility pro všechny, na silnici i ve vzduchu. Nabídka našich zkušeností s výrobou společnosti Archer je dalším příkladem toho, jak Stellantis hodlá utvářet mobilitu zítřka.“
„Díky tomu, že skupina Stellantis oceňuje pokroky společnosti Archer na cestě ke komercializaci letounu Midnight a zavázala se poskytnout další zdroje na jeho výrobu, získává společnost Archer vynikající pozici k tomu, aby se stala jedničkou na trhu,“ uvedl Adam Goldstein, zakladatel a generální ředitel společnosti Archer. „Naše dvě společnosti se hodlají těmito důležitými kroky chopit jedinečné příležitosti zcela nově definovat městskou dopravu.“
Stellantis je strategickým partnerem společnosti Archer od roku 2020 v rámci různých iniciativ spolupráce a od roku 2021 je jejím investorem. Během této doby společnost Archer využila zkušeností skupiny Stellantis v oblasti výroby, dodavatelského řetězce a designu na podporu svého vlastního inženýrského, vývojového a obchodního úsilí zaměřeného na uvedení letounu eVTOL na trh.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!