Skupina Stellanttis a společnost Archer oznámily, že uzavřely dohodu o významném rozšíření svého partnerství prostřednictvím společné výroby vlajkové lodi společnosti Archer, elektrického letounu Midnight s kolmým vzletem a přistáním (eVTOL)
Společnosti Stellantis a Archer budou spolupracovat na vybudování nedávno oznámeného výrobního závodu společnosti Archer v Covingtonu ve státě Georgia. V této továrně má být v roce 2024 zahájena výroba letounů Midnight.
Midnight je bezpečný, udržitelný a tichý letoun s odhadovaným užitečným zatížením více než 450 kg, který je určen pro přepravu čtyř cestujících a pilota. S doletem 160 km je Midnight optimálním řešením pro krátké po sobě jdoucí lety v délce přibližně 30 km s dobíjecí dobou mezi jednotlivými lety přibližně 10 minut.
Toto partnerství, které je v odvětví městské letecké mobility jedinečné, využije silné stránky a odborné znalosti každého z partnerů k uvedení letounu Midnight na trh. Společnost Archer přináší svůj prvotřídní tým odborníků na výrobu letounu eVTOL a jeho elektromotoru a své experty v otázce certifikace, zatímco skupina Stellantis poskytuje své odborné znalosti a špičkové výrobní technologie, zkušenosti svých týmů a kapitál. Toto partnerství by mělo umožnit rychlé rozšíření výroby letounu, aby se splnily plány společnosti Archer na jeho uvedení na trh, a zároveň zajistí úspory nákladů ve výši několika stovek milionů dolarů při náběhu výroby. Cílem skupiny Stellantis je vyrábět letoun eVTOL Archer sériově jako výhradní smluvní výrobce.
Jako další projev svého závazku poskytne skupina Stellantis společnosti Archer až 150 milionů dolarů vlastního kapitálu, který bude moci použít podle svého uvážení v letech 2023 a 2024, za podmínky, že v roce 2023 dosáhne určitých vytyčených cílů. Skupina Stellantis rovněž očekává, že svůj strategický podíl zvýší následným nákupem cenných papírů Archer na volném trhu. Tyto kroky společně s dalšími součástmi tohoto rozšířeného partnerství zajistí skupině Stellantis pozici významného dlouhodobého investora společnosti Archer.
„Se společností Archer spolupracujeme již dva roky a neustále mě ohromuje jejich vynalézavost a neochvějné odhodlání uspět,“ prohlásil Carlos Tavares, generální ředitel skupiny Stellantis. „Posílení našeho partnerství se společností Archer v pozici strategického investora a plány na zvýšení našeho podílu ve společnosti jsou důkazem toho, že Stellantis neustále posouvá hranice nabídky ekologických řešení mobility pro všechny, na silnici i ve vzduchu. Nabídka našich zkušeností s výrobou společnosti Archer je dalším příkladem toho, jak Stellantis hodlá utvářet mobilitu zítřka.“
„Díky tomu, že skupina Stellantis oceňuje pokroky společnosti Archer na cestě ke komercializaci letounu Midnight a zavázala se poskytnout další zdroje na jeho výrobu, získává společnost Archer vynikající pozici k tomu, aby se stala jedničkou na trhu,“ uvedl Adam Goldstein, zakladatel a generální ředitel společnosti Archer. „Naše dvě společnosti se hodlají těmito důležitými kroky chopit jedinečné příležitosti zcela nově definovat městskou dopravu.“
Stellantis je strategickým partnerem společnosti Archer od roku 2020 v rámci různých iniciativ spolupráce a od roku 2021 je jejím investorem. Během této doby společnost Archer využila zkušeností skupiny Stellantis v oblasti výroby, dodavatelského řetězce a designu na podporu svého vlastního inženýrského, vývojového a obchodního úsilí zaměřeného na uvedení letounu eVTOL na trh.
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?