Hyundai a Kia si věří. Kde se vzaly ambice k očekávaným prodejům?

ČTK / AutoRoad.cz, 4. ledna 2023, 00:46 Google+

Jihokorejská automobilka Hyundai Motor a její dceřiná společnost Kia čekají, že v letošním roce společně zvýší prodej aut ve světě téměř o deset procent na 7,52 milionu. Jejich loňský prodej přitom kvůli narušení dodavatelských řetězců zaostal za plánovaným cílem asi o čtyři procenta a činil 6,85 milionu vozů. Informovala o tom včera dle sdělení ČTK agentura Reuters.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Hyundai i20 N

Hyundai i20 N | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

"Hyundai plánuje rozšířit podíl na trhu a provozovat ziskově orientované podniky tím, že bude pružně reagovat na změny na trhu, urychlí přechod k elektrifikaci, odpoví na globální ekologické předpisy a bude optimalizovat výrobu, logistiku a prodej podle regionů," uvedla firma. Obě automobilky loni chtěly prodat 7,16 milionu vozů. To se jim ale nepodařilo zejména kvůli nedostatku čipů a komponentů.

Podle analytiků se prodejní cíle obou firem na letošní rok zdají velmi ambiciózní, ale dosažitelné. Zejména vzhledem k odložené poptávce. Obě automobilky podle nich navzdory slabšímu ekonomickému prostředí stále zaznamenávají relativně vyšší objednávky a kupující stále musejí na nový vůz čekat. Analytici ale také upozorňují, že poptávku by mohly zejména ve druhém pololetí utlumit ekonomické překážky, jako jsou například vysoké úrokové sazby.

Hyundai a Kia se společně řadí z hlediska počtu prodaných aut mezi pět největších automobilek na světě. V listopadu 2008 Hyundai oficiálně zahájil sériovou výrobu osobních aut v Nošovicích na Frýdecko-Místecku, zatímco Kia spustila v prosinci 2007 sériovou výrobu osobních aut u Žiliny na Slovensku.

Vytisknout

Diskuze: Hyundai a Kia si věří. Kde se vzaly ambice k očekávaným prodejům?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Nový Peugeot 408 zaujme osobitým designem, fastback je skvělou volbou

Peugeot 408 odhaluje ceny

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud