Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto v listopadu zvýšila celosvětový odbyt meziročně o 0,6 procenta na 59.400 vozů. V německém koncernu Volkswagen, kam Škoda patří, je to nejslabší nárůst ve skupině automobilů určených pro masový trh. Ukazují to záznamy které začátkem týdne koncern podle ČTK zveřejnil.
Od ledna do konce listopadu odbyt vozů Škoda činí 664.800, což je meziroční pokles o 17,6 procenta. Skupina Volkswagen v listopadu zvýšila odbyt meziročně o 9,1 procenta na 672.300 vozidel. Za celý rok je ale i ona v minusu.
O rok dříve oslabil výrobu a prodej nových aut nedostatek mikročipů a koronavirová pandemie. Už v srpnu, září a říjnu dodal Volkswagen více aut než před rokem. Kvůli slabé první polovině roku však po prvních jedenácti měsících vykázal pokles odbytu o 9,2 procenta na více než 7,4 milionu vozů.
Z aut pro masový trh si minulý měsíc nejvíce polepšila divize komerčních vozů, kterých se prodalo o 30,7 procenta více. O 15,5 procenta zvýšila meziročně odbyt značka Seat/Cupra, kmenová značka Volkswagen měla odbyt vyšší o 4,1 procenta.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?