Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto v listopadu zvýšila celosvětový odbyt meziročně o 0,6 procenta na 59.400 vozů. V německém koncernu Volkswagen, kam Škoda patří, je to nejslabší nárůst ve skupině automobilů určených pro masový trh. Ukazují to záznamy které začátkem týdne koncern podle ČTK zveřejnil.
Od ledna do konce listopadu odbyt vozů Škoda činí 664.800, což je meziroční pokles o 17,6 procenta. Skupina Volkswagen v listopadu zvýšila odbyt meziročně o 9,1 procenta na 672.300 vozidel. Za celý rok je ale i ona v minusu.
O rok dříve oslabil výrobu a prodej nových aut nedostatek mikročipů a koronavirová pandemie. Už v srpnu, září a říjnu dodal Volkswagen více aut než před rokem. Kvůli slabé první polovině roku však po prvních jedenácti měsících vykázal pokles odbytu o 9,2 procenta na více než 7,4 milionu vozů.
Z aut pro masový trh si minulý měsíc nejvíce polepšila divize komerčních vozů, kterých se prodalo o 30,7 procenta více. O 15,5 procenta zvýšila meziročně odbyt značka Seat/Cupra, kmenová značka Volkswagen měla odbyt vyšší o 4,1 procenta.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.