Čínský výrobce prémiových elektromobilů Zeekr, který je součástí čínské automobilky Geely, hodlá vstoupit na akciový trh ve Spojených státech. Prodejem svých akcií by chtěl získat více než miliardu dolarů (zhruba 23 miliard Kč). Agentuře Reuters to podle sdělení ČTK řekly zdroje obeznámené se situací.
Značka Zeekr, která soupeří mimo jiné s americkým výrobcem elektromobilů Tesla, podle zdrojů minulý týden předložila regulátorům v USA žádost o primární veřejnou nabídku akcií (IPO). Mohla by se tak stát první velkou čínskou společností, která by za poslední více než rok a půl vstoupila na akciový trh v USA.
Značka Zeekr podle zdrojů usiluje o to, aby ji primární veřejná nabídka ohodnotila zhruba na deset miliard dolarů. Plán na IPO v USA přichází v době, kdy se značka chystá uvést svůj první a zatím jediný model Zeekr 001 na evropský trh.
Zdroje také uvedly, že značka plánuje vstoupit na akciový trh v USA ve druhém čtvrtletí příštího roku. Podle médií zvažovala také vstup na burzu v Hongkongu, ale nakonec si vybrala New York v očekávání, že tam dosáhne většího ohodnocení.
Společnost Geely v říjnu oznámila, že plánuje oddělit značku Zeekr. Neupřesnila však, na jakou burzu by chtěla značku uvést a na jakou částku by značka mohla být ohodnocena.
Peking v polovině loňského roku zpřísnil kontrolu nad prodejem akcií čínských podniků v zahraničí. Úspěšné IPO značky Zeekr by nyní podle Reuters mohlo otevřít cestu na americký akciový trh i dalším čínským podnikům.
V letošním roce dokončilo IPO v USA pouze pět čínských podniků, které tak získaly celkem 162,5 milionu dolarů. Loni přitom čínské podniky prostřednictvím primárních emisí akcií v USA získaly téměř 13 miliard dolarů.
Značka Zeekr v prvních devíti měsících letošního roku prodala zhruba 60.600 vozů. Cena jejího modelu 001 v Číně začíná od 299.000 jüanů (téměř milion Kč). Ceny pro zahraniční trhy značka zatím neoznámila.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?