Čínský výrobce prémiových elektromobilů Zeekr, který je součástí čínské automobilky Geely, hodlá vstoupit na akciový trh ve Spojených státech. Prodejem svých akcií by chtěl získat více než miliardu dolarů (zhruba 23 miliard Kč). Agentuře Reuters to podle sdělení ČTK řekly zdroje obeznámené se situací.
Značka Zeekr, která soupeří mimo jiné s americkým výrobcem elektromobilů Tesla, podle zdrojů minulý týden předložila regulátorům v USA žádost o primární veřejnou nabídku akcií (IPO). Mohla by se tak stát první velkou čínskou společností, která by za poslední více než rok a půl vstoupila na akciový trh v USA.
Značka Zeekr podle zdrojů usiluje o to, aby ji primární veřejná nabídka ohodnotila zhruba na deset miliard dolarů. Plán na IPO v USA přichází v době, kdy se značka chystá uvést svůj první a zatím jediný model Zeekr 001 na evropský trh.
Zdroje také uvedly, že značka plánuje vstoupit na akciový trh v USA ve druhém čtvrtletí příštího roku. Podle médií zvažovala také vstup na burzu v Hongkongu, ale nakonec si vybrala New York v očekávání, že tam dosáhne většího ohodnocení.
Společnost Geely v říjnu oznámila, že plánuje oddělit značku Zeekr. Neupřesnila však, na jakou burzu by chtěla značku uvést a na jakou částku by značka mohla být ohodnocena.
Peking v polovině loňského roku zpřísnil kontrolu nad prodejem akcií čínských podniků v zahraničí. Úspěšné IPO značky Zeekr by nyní podle Reuters mohlo otevřít cestu na americký akciový trh i dalším čínským podnikům.
V letošním roce dokončilo IPO v USA pouze pět čínských podniků, které tak získaly celkem 162,5 milionu dolarů. Loni přitom čínské podniky prostřednictvím primárních emisí akcií v USA získaly téměř 13 miliard dolarů.
Značka Zeekr v prvních devíti měsících letošního roku prodala zhruba 60.600 vozů. Cena jejího modelu 001 v Číně začíná od 299.000 jüanů (téměř milion Kč). Ceny pro zahraniční trhy značka zatím neoznámila.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.