Čínský výrobce prémiových elektromobilů Zeekr, který je součástí čínské automobilky Geely, hodlá vstoupit na akciový trh ve Spojených státech. Prodejem svých akcií by chtěl získat více než miliardu dolarů (zhruba 23 miliard Kč). Agentuře Reuters to podle sdělení ČTK řekly zdroje obeznámené se situací.
Značka Zeekr, která soupeří mimo jiné s americkým výrobcem elektromobilů Tesla, podle zdrojů minulý týden předložila regulátorům v USA žádost o primární veřejnou nabídku akcií (IPO). Mohla by se tak stát první velkou čínskou společností, která by za poslední více než rok a půl vstoupila na akciový trh v USA.
Značka Zeekr podle zdrojů usiluje o to, aby ji primární veřejná nabídka ohodnotila zhruba na deset miliard dolarů. Plán na IPO v USA přichází v době, kdy se značka chystá uvést svůj první a zatím jediný model Zeekr 001 na evropský trh.
Zdroje také uvedly, že značka plánuje vstoupit na akciový trh v USA ve druhém čtvrtletí příštího roku. Podle médií zvažovala také vstup na burzu v Hongkongu, ale nakonec si vybrala New York v očekávání, že tam dosáhne většího ohodnocení.
Společnost Geely v říjnu oznámila, že plánuje oddělit značku Zeekr. Neupřesnila však, na jakou burzu by chtěla značku uvést a na jakou částku by značka mohla být ohodnocena.
Peking v polovině loňského roku zpřísnil kontrolu nad prodejem akcií čínských podniků v zahraničí. Úspěšné IPO značky Zeekr by nyní podle Reuters mohlo otevřít cestu na americký akciový trh i dalším čínským podnikům.
V letošním roce dokončilo IPO v USA pouze pět čínských podniků, které tak získaly celkem 162,5 milionu dolarů. Loni přitom čínské podniky prostřednictvím primárních emisí akcií v USA získaly téměř 13 miliard dolarů.
Značka Zeekr v prvních devíti měsících letošního roku prodala zhruba 60.600 vozů. Cena jejího modelu 001 v Číně začíná od 299.000 jüanů (téměř milion Kč). Ceny pro zahraniční trhy značka zatím neoznámila.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.