Díky titulu „Nejoblíbenější auto roku 2023 ve Švýcarsku“ pro model ŠKODA ENYAQ COUPÉ RS iV získala značka ŠKODA v této prestižní čtenářské anketě několika významných švýcarských médií a internetových portálů již třetí vítězství v řadě. Celkem 6,8 % z více než 28 000 zúčastněných čtenářů a on-line uživatelů hlasovalo pro mladoboleslavské elektrické SUV kupé. Vlajkové lodi současné modelové palety značky ŠKODA tak zaslouženě patří první místo mezi 50 automobilovými novinkami, ze kterých čtenáři vybírali.
Již podvanácté volily časopisy „Schweizer Illustrierte“, „Blick“, „L’Illustré“, „La Domenica“, „SonntagsBlick“ a internetový portál „AutoScout24“ titul „Švýcarské auto roku“. V kategorii „Volba veřejnosti“ se ankety o titul „Nejoblíbenějšího auta ve Švýcarsku“ zúčastnilo více než 28 000 čtenářů a on-line uživatelů. V konkurenci 50 automobilových novinek, které byly uvedeny na švýcarský trh v roce 2022 nebo modelů s možností objednání nejpozději do března 2023, zvítězila se ziskem 6,8 % hlasů ŠKODA ENYAQ COUPÉ RS iV. Značka ŠKODA získala díky letošnímu titulu pro elektrické SUV kupé toto prestižní ocenění již potřetí v řadě. V roce 2021 zvítězila OCTAVIA jako vůbec první model značky ŠKODA. V roce 2022 tento titul pro značku ŠKODA úspěšně obhájil ENYAQ iV.
Sportovně laděné kupé je vrcholem modelové řady ENYAQ iV
ENYAQ COUPÉ RS iV je prvním čistě elektrickým vozem sportovní řady RS značky ŠKODA a doplňuje tak úspěšné SUV ENYAQ iV o další variantu. Navzdory střešní linii, která klesá od sloupku B mírně dozadu, nabízí ENYAQ COUPÉ RS iV nejen zavazadlový prostor o objemu 570 l, ale i velkorysý prostor pro cestující na zadních sedadlech. Vynikající hodnota součinitele odporu vzduchu cx 0,248 umožňuje dojezd více než 500 km v režimu WLTP.
Další ocenění po titulu „Golden Steering Wheel 2022“
ENYAQ COUPÉ RS iV má ze všech vozů ŠKODA aktuálně nejvýkonnější pohon. Dva elektromotory poskytují systémový výkon 220 kW a pohon všech kol. Maximální rychlost 180 km/h je o 20 km/h vyšší než u ostatních výkonových verzí modelu ENYAQ COUPÉ iV. Elegantní design, vysoká úroveň komfortu, nadprůměrný prostor a dlouhý dojezd dělají z vozu ŠKODA ENYAQ COUPÉ RS iV ideálního společníka pro každý den. Pro SUV kupé je zvolení nejoblíbenějším vozem Švýcarska dalším velkým úspěchem. Již na začátku listopadu získal vrcholný model značky ŠKODA prestižní ocenění „Golden Steering Wheel 2022“ od německého odborného časopisu „Auto Bild“ a listu „Bild am Sonntag“.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?