Největším českým firmám, které podnikají v segmentu automobilového průmyslu, se loni zvýšil zisk o 59 procent a tržby o 6,7 procenta. Tržby jsou mírně pod úrovní předcovidového roku 2019, zatímco hospodářský výsledek je nižší o více než pětinu. Uvedla to podle ČTK poradenská firma Dun & Bradstreet.
Součet tržeb deseti největších automobilových podniků v ČR se mezi lety 2020 až 2021 zvýšil o 46 miliard korun na 739 miliard korun, nicméně ve srovnání s rokem 2019 jsou tržby nižší o 1,5 procenta, tedy o 11 miliard korun.
Na prvním místě se tradičně umístila Škoda Auto s tržbami 436 miliard korun, které se jí však meziročně snížily o 317 milionů korun, a jsou tak nejnižší za poslední tři roky. Na druhém místě figuruje Hyundai Motor Manufacturing Czech s tržbami 140 miliard korun, které se oproti roku 2020 zvýšily o 23 procent. Třetí místo obsadila Toyota Motor Manufacturing CR, jejíž tržby stagnovaly na úrovni 32 miliard korun.
Hospodářský výsledek automobilek vzrostl o 12 miliard na téměř 32 miliard korun. "Přesto je ve srovnání s rokem 2019 nižší o 24 procent, respektive deset miliard korun,“ uvedla analytička Dun&Bradstreet Petra Štěpánová.
Do srovnání byly zahrnuty společnosti vyrábějící motorová vozidla a stroje pro všeobecné účely a dodavatelské společnosti působící v segmentu automobilového průmyslu jako jeho přímí dodavatelé.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.