Největším českým firmám, které podnikají v segmentu automobilového průmyslu, se loni zvýšil zisk o 59 procent a tržby o 6,7 procenta. Tržby jsou mírně pod úrovní předcovidového roku 2019, zatímco hospodářský výsledek je nižší o více než pětinu. Uvedla to podle ČTK poradenská firma Dun & Bradstreet.
Součet tržeb deseti největších automobilových podniků v ČR se mezi lety 2020 až 2021 zvýšil o 46 miliard korun na 739 miliard korun, nicméně ve srovnání s rokem 2019 jsou tržby nižší o 1,5 procenta, tedy o 11 miliard korun.
Na prvním místě se tradičně umístila Škoda Auto s tržbami 436 miliard korun, které se jí však meziročně snížily o 317 milionů korun, a jsou tak nejnižší za poslední tři roky. Na druhém místě figuruje Hyundai Motor Manufacturing Czech s tržbami 140 miliard korun, které se oproti roku 2020 zvýšily o 23 procent. Třetí místo obsadila Toyota Motor Manufacturing CR, jejíž tržby stagnovaly na úrovni 32 miliard korun.
Hospodářský výsledek automobilek vzrostl o 12 miliard na téměř 32 miliard korun. "Přesto je ve srovnání s rokem 2019 nižší o 24 procent, respektive deset miliard korun,“ uvedla analytička Dun&Bradstreet Petra Štěpánová.
Do srovnání byly zahrnuty společnosti vyrábějící motorová vozidla a stroje pro všeobecné účely a dodavatelské společnosti působící v segmentu automobilového průmyslu jako jeho přímí dodavatelé.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.