Americký výrobce elektromobilů Tesla pomůže čínské policii vyšetřit nehodu svého vozu Model Y. ČTK informuje, že podle čínských médií při ní zahynuli dva lidé a tři byli zraněni, když řidič ztratil kontrolu nad automobilem. Tesla v Číně již dříve čelila tvrzením o selhání brzd ve svých vozech a agentuře Reuters sdělila, že jednou vysoudila za takové obvinění ze strany čínského řidiče veřejnou omluvu a odškodnění.
Incident se stal 5. listopadu v jižní provincii Kuang-tung. Podle čínského portálu Jimu News při něm zahynul motocyklista a středoškolačka.
Tesla uvedla, že policie hledá nezávislou společnost, která by nehodu vyšetřila. Automobilka Elona Muska slíbila, že poskytne veškerou součinnost. Zároveň ve zprávě adresované agentuře Reuters varovala před šířením "fám".
Čína představuje pro Teslu druhý největší trh. Nehoda byla v neděli jednou z nejvíce sdílených zpráv na čínské sociální síti Weibo.
Jimu News citoval dopravní policii, která uvedla, že příčina incidentu ve městě Čchao-čou nebyla zjištěna. Citoval i nejmenovaného rodinného příslušníka řidiče, který uvedl, že 55letý řidič měl problémy s brzdovým pedálem, když se chystal zastavit před rodinným obchodem.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?