Organizátoři se kvůli pandemické situaci v Číně rozhodli zrušit letošní pekingský autosalon. S odvoláním na jejich čtvrteční oznámení o tom informovala podle ČTK agentura Reuters.
Autosalon se měl původně konat koncem dubna, ale pořadatelé ho kvůli nárůstu počtu nakažených koronavirem odložili. Čínská vláda uplatňuje přísná protipandemická opatření, která se negativně odrážejí na hospodářství země.
Nejdůležitější autosalon na největším automobilovém trhu světa se koná střídavě v Pekingu a v Šanghaji. Účastní se ho přední domácí i zahraniční automobilky, včetně firem jako Volkswagen či Toyota. V roce 2020 byl autosalon kvůli koronaviru odložen z dubna na září. Loni se konal v Šanghaji v dubnovém termínu.
Čína na postu největšího automobilového trhu světa v roce 2009 vystřídala Spojené státy. Vloni se prodej nových aut v Číně zvýšil o 3,8 procenta na 26,28 milionu, zaznamenal tak první celoroční nárůst za poslední čtyři roky.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?