Prodej nových automobilů vyrobených v Rusku od zahájení invaze na Ukrajinu prudce klesl, protože sankce omezily přístup k součástkám a několik zahraničních výrobců pozastavilo svoji činnost v zemi. To spolu se silnějším rublem zvýšilo poptávku po ojetých automobilech z Asie, upozornila podle ČTK agentura Reuters. Více než tři čtvrtiny těchto dovážených ojetých vozů přitom pochází z Japonska.
Celkový dovoz aut, který dříve tvořil přibližně pětinu trhu podle objemu a polovinu podle tržeb, se zatím plně nezotavil. Podle ruské analytické agentury Autostat byl dovoz nových aut v srpnu hluboko pod úrovní z února. Dovoz ojetých automobilů se ale více než zdvojnásobil na 23.117 z 11.055 vozů. Z Japonska pocházelo až 76 procent dovezených ojetin. Druhé bylo s velkým odstupem Bělorusko s podílem 5,3 procenta.
Západ uvalil sankce na vývoz některých surovin používaných při výrobě aut do Ruska a řada zahraničních automobilek zde zastavila výrobu, což ochromilo ruský automobilový sektor. Japonsko sankcionuje vývoz drahých aut do Ruska, ale na vývoz ojetých vozů jednotlivci se sankce nevztahují. Moskva pak podporuje systém "šedého" dovozu, který umožňuje pokračovat v dodávkách zboží.
Data také ukazují, že do Ruska se v srpnu dovezlo 10.257 nových aut. Téměř 70 procent jich pocházelo z Číny. Dvoustranný obchod mezi Ruskem a Čínou v letošním roce prudce vzrostl.
Celníci v přístavním městě Vladivostok na Dálném východě uvedli, že od ledna do srpna jednotlivci dovezli přes tento přístav více než 100.000 automobilů. To představuje nárůst o téměř 50 procent.
Na to ukazuje i měnící se složení kupujících. Podle údajů Autostatu se podíl jednotlivců na dovozu nových aut zvýšil v srpnu na 23 procent z únorových dvou procent.
Po zahájení konfliktu na Ukrajině podnikatelské sdružení AEB, které zastupuje evropské firmy působící v Rusku, revidovalo prognózu prodeje nových aut v Rusku v letošním roce - nově počítá s poklesem zhruba o 50 procent místo původně očekávaného růstu o 3,3 procenta. Za leden až září se prodej nových aut snížil o téměř 60 procent na 506.661 vozů.
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.