Celkový dovoz aut, který dříve tvořil přibližně pětinu trhu podle objemu a polovinu podle tržeb, se zatím plně nezotavil. Podle ruské analytické agentury Autostat byl dovoz nových aut v srpnu hluboko pod úrovní z února. Dovoz ojetých automobilů se ale více než zdvojnásobil na 23.117 z 11.055 vozů. Z Japonska pocházelo až 76 procent dovezených ojetin. Druhé bylo s velkým odstupem Bělorusko s podílem 5,3 procenta.
Západ uvalil sankce na vývoz některých surovin používaných při výrobě aut do Ruska a řada zahraničních automobilek zde zastavila výrobu, což ochromilo ruský automobilový sektor. Japonsko sankcionuje vývoz drahých aut do Ruska, ale na vývoz ojetých vozů jednotlivci se sankce nevztahují. Moskva pak podporuje systém "šedého" dovozu, který umožňuje pokračovat v dodávkách zboží.
Data také ukazují, že do Ruska se v srpnu dovezlo 10.257 nových aut. Téměř 70 procent jich pocházelo z Číny. Dvoustranný obchod mezi Ruskem a Čínou v letošním roce prudce vzrostl.
Celníci v přístavním městě Vladivostok na Dálném východě uvedli, že od ledna do srpna jednotlivci dovezli přes tento přístav více než 100.000 automobilů. To představuje nárůst o téměř 50 procent.
Na to ukazuje i měnící se složení kupujících. Podle údajů Autostatu se podíl jednotlivců na dovozu nových aut zvýšil v srpnu na 23 procent z únorových dvou procent.
Po zahájení konfliktu na Ukrajině podnikatelské sdružení AEB, které zastupuje evropské firmy působící v Rusku, revidovalo prognózu prodeje nových aut v Rusku v letošním roce - nově počítá s poklesem zhruba o 50 procent místo původně očekávaného růstu o 3,3 procenta. Za leden až září se prodej nových aut snížil o téměř 60 procent na 506.661 vozů.