Americké úřady ve středu oznámily, že dopadly skupinu zlodějů a překupníků, kteří se specializovali na krádeže automobilových katalyzátorů výfukových plynů. Skupina 21 lidí podle vyšetřovatelů způsobila automobilistům celkovou škodu přesahující 500 milionů dolarů (zhruba 12,5 miliardy korun). Velmi časté jsou tyto krádeže například v Kalifornii, uvedla podle ČTK agentura AFP.
V rámci operace Federálního úřadu pro vyšetřování (FBI) bylo zadrženo a obviněno 21 lidí. Podle amerických úřadů se jedná o zloděje a překupníky, kteří spolupracovali v rámci zločinecké sítě. "Vydělali stovky milionů dolarů, a to na úkor tisíců nevinných automobilistů," řekl šéf FBI Federálního úřadu pro vyšetřování (FBI) Christopher Wray. Vedle toho úřady také zabavily majetek podezřelých.
Zloději podle odhadů americké justice způsobili majitelům vozů celkovou škodu ve výši nejméně 545 milionů dolarů.
Katalyzátory obsahují některé vzácné kovy, jejichž cena v poslední době výrazně vzrostla. Lze je navíc odcizit relativně snadno. "Cena katalyzátoru na černém trhu se může pohybovat kolem 1000 dolarů za kus, a to v závislosti na typu automobilu a stavu," uvedlo americké ministerstvo spravedlnosti.
V některých amerických oblastech se tento druh krádeží v posledních letech zvýšil. V Kalifornii úřady v loňském roce zaznamenaly 1600 krádeží katalyzátorů, což vyšetřovatelé přičítají také přísnějším emisním normám. V druhém nejlidnatějším oklahomském městě Tusla a v jeho okolí mají úřady ve statistikách za loňský rok zhruba 2000 těchto krádeží.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?