Americké úřady ve středu oznámily, že dopadly skupinu zlodějů a překupníků, kteří se specializovali na krádeže automobilových katalyzátorů výfukových plynů. Skupina 21 lidí podle vyšetřovatelů způsobila automobilistům celkovou škodu přesahující 500 milionů dolarů (zhruba 12,5 miliardy korun). Velmi časté jsou tyto krádeže například v Kalifornii, uvedla podle ČTK agentura AFP.
V rámci operace Federálního úřadu pro vyšetřování (FBI) bylo zadrženo a obviněno 21 lidí. Podle amerických úřadů se jedná o zloděje a překupníky, kteří spolupracovali v rámci zločinecké sítě. "Vydělali stovky milionů dolarů, a to na úkor tisíců nevinných automobilistů," řekl šéf FBI Federálního úřadu pro vyšetřování (FBI) Christopher Wray. Vedle toho úřady také zabavily majetek podezřelých.
Zloději podle odhadů americké justice způsobili majitelům vozů celkovou škodu ve výši nejméně 545 milionů dolarů.
Katalyzátory obsahují některé vzácné kovy, jejichž cena v poslední době výrazně vzrostla. Lze je navíc odcizit relativně snadno. "Cena katalyzátoru na černém trhu se může pohybovat kolem 1000 dolarů za kus, a to v závislosti na typu automobilu a stavu," uvedlo americké ministerstvo spravedlnosti.
V některých amerických oblastech se tento druh krádeží v posledních letech zvýšil. V Kalifornii úřady v loňském roce zaznamenaly 1600 krádeží katalyzátorů, což vyšetřovatelé přičítají také přísnějším emisním normám. V druhém nejlidnatějším oklahomském městě Tusla a v jeho okolí mají úřady ve statistikách za loňský rok zhruba 2000 těchto krádeží.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?