Přední německý motoristický časopis Auto Bild udělil pneumatikám Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 první místo v rozsáhlém testu celkem patnácti různých celoročních pneumatik pro menší osobní vozy. Vítězem se staly nejen díky svým užitným vlastnostem, ale také díky své hospodárnosti a ekologickým parametrům.
Test, který Auto Bild zařadil do svého vydání z 29. září (číslo 39-2022)1, byl zaměřen na pneumatiky o rozměru 195/55 R16. Testování probíhalo na voze Volkswagen Polo. Pneumatiky Vector 4Seasons Gen-3 byly vyhlášeny za absolutního vítěze testu a jako jen jedny ze dvou testovaných pneumatik získaly od testovacích řidičů časopisu Auto Bild hodnocení „vzorné“. Již tři roky za sebou se tak Goodyear s pneumatikami Vector 4Seasons Gen-3 umísťuje na prvním místě .
Vysoce kladné skóre získaly Vector 4Seasons Gen-3 za své jízdní vlastnosti na suchu; v tomto kritériu získaly nejvyšší hodnocení jen spolu s pneumatikami Dunlop Sport All Season. Jinak se jako jejich silné stránky projevily zejména trakce, brzdné vlastnosti a ovladatelnost, a to na mokré, suché i zasněžené vozovce.
V závěru testu Auto Bild konstatoval, že za mokra nabízejí pneumatiky Vector 4Seasons Gen-3 řidičům „přesvědčivé užitné vlastnosti“ za jakýchkoli podmínek.
Titul „Zelená pneumatika 2022“ pro Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 Pneumatiky Vector 4Seasons Gen-3 se neumístily nejvýše jen v testu užitných vlastností, podle testovacích řidičů časopisu Auto Bild nabízejí řidičům také vynikající kilometrový výkon, nízkou míru opotřebení, malou hmotnost a tišší provoz než ostatní testované pneumatiky.
Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 vynikala jak při hodnocení pneumatik, které prokazují dobré užitné vlastnosti za nejrůznějších provozních podmínek, tak byly také nejúspornější. Podle Auto Bildu tak Goodyear jasně prokazuje, že „špičkové jízdní vlastnosti a snaha o ochranu životního prostředí se vzájemně nijak nevylučují“.
Laurent Colantonio, regionální technologický ředitel společnosti Goodyear v regionu Evropa, Blízký východ a Afrika, řekl: „Těší nás, že jsme v testu pneumatik časopisu Auto Bild získali tak komplexní vítězství. Při návrhu pneumatik Vector 4Seasons Gen-3, které se vyrábějí v Evropě, jsme chtěli, aby byly skvělé v široké škále různých provozních podmínek a zároveň byly trvale udržitelné z ekologického hlediska a také pohodlné pro řidiče. Jsme rádi, že při testech v reálním provozu se v konfrontaci s jinými pneumatikami umístily na prvním místě již potřetí za sebou a získaly také historicky první Zelenou cenu časopisu Auto Bild.“
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.