V noci z 28. na 29. září před showroomem společnosti Advantage Cars shořelo vzácné Lamborghini Huracán STO. Přinášíme Vám vyjádření zakladatele společnosti Milana Vopičky. Ač je nutné brát nadpis s nadsázkou, dle Vopičkova vyjádření nelze politicky motivovaný čin vyloučit.
Milan Vopička napsal na instagramovém profilu toto
Automobil Lamborghini Huracán STO u kterého došlo k požáru v noci z 28. na 29., je v majetku společnosti Advantage Cars. Byl zakoupen v srpnu tohoto roku jako předváděcí vozidlo do našeho autosalónu. Byl vystaven před showroomem na místě, kde od samotného počátku parkujeme a současně prezentujeme naše vozy. Pro požár Huracánu nemáme žádné logické vysvětlení - společnost Advantage Cars ani její majitel nemá s nikým žádné spory, konflikty či nevyřešené finanční záležitosti. Vyšetřování požáru je dnes plně v rukou Policie ČR a naše společnost poskytuje maximální spoluúčast pro zjištění příčin. Jednou z teorií zapálení vozu je skutečnost, že vystavený vůz byl vyveden v modro-žluté barevné kombinaci. Tedy v barvách dnes tak těžce zkoušené Ukrajiny.
Na toto Lamborghini jsme čekali dlouhé dva roky a přišli jsme o něj během pár desítek minut. Jsme vděční, že se při požáru nikomu nic nestalo a děkujeme Hasičům Praha za rychlý za rychlý a účinný zásah. Nyní je na Polici ČR, aby objasnila příčinu požáru.
To byla slova zakladatele společnosti Milana Vopičky. Připomeňme si, o jaký vůz vlastně šlo. Lamborghini Huracán STO je de facto okruhový závodní vůz určený do běžného provozu. Díky rozsáhlému použití karbonu, hořčíkových kol nebo tenčímu čelnímu sklu se podařilo dostat na váhu 1339 Kg (suchá váha). Vůz je poháněn atmosférickým desetiválcovým motorem 5,2 litru o výkonu 470 kW (640 koní) a točivém momentu 525 N.m. Kombinace nízké váhy a vysokého výkonu znamená úžasné dynamické vlastnosti. Huracán STO dokáže akceptovat z 0 na 100 km/h za 3,0 s, na 0 na 200 km/h za 9,0 s a maximální rychlost je 310 km/h.
Lamborghini Huracán STO byl představen v roce 2020. V této době stál vůz 7 milionů Kč. Jelikož se jedná o limitovanou sérii, jeho cena od té doby stoupla. Společnost Advantage Cars vyhodnotila škodu na zhořeném voze na částku 11 milionů Kč.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.