V noci z 28. na 29. září před showroomem společnosti Advantage Cars shořelo vzácné Lamborghini Huracán STO. Přinášíme Vám vyjádření zakladatele společnosti Milana Vopičky. Ač je nutné brát nadpis s nadsázkou, dle Vopičkova vyjádření nelze politicky motivovaný čin vyloučit.
Milan Vopička napsal na instagramovém profilu toto
Automobil Lamborghini Huracán STO u kterého došlo k požáru v noci z 28. na 29., je v majetku společnosti Advantage Cars. Byl zakoupen v srpnu tohoto roku jako předváděcí vozidlo do našeho autosalónu. Byl vystaven před showroomem na místě, kde od samotného počátku parkujeme a současně prezentujeme naše vozy. Pro požár Huracánu nemáme žádné logické vysvětlení - společnost Advantage Cars ani její majitel nemá s nikým žádné spory, konflikty či nevyřešené finanční záležitosti. Vyšetřování požáru je dnes plně v rukou Policie ČR a naše společnost poskytuje maximální spoluúčast pro zjištění příčin. Jednou z teorií zapálení vozu je skutečnost, že vystavený vůz byl vyveden v modro-žluté barevné kombinaci. Tedy v barvách dnes tak těžce zkoušené Ukrajiny.
Na toto Lamborghini jsme čekali dlouhé dva roky a přišli jsme o něj během pár desítek minut. Jsme vděční, že se při požáru nikomu nic nestalo a děkujeme Hasičům Praha za rychlý za rychlý a účinný zásah. Nyní je na Polici ČR, aby objasnila příčinu požáru.
To byla slova zakladatele společnosti Milana Vopičky. Připomeňme si, o jaký vůz vlastně šlo. Lamborghini Huracán STO je de facto okruhový závodní vůz určený do běžného provozu. Díky rozsáhlému použití karbonu, hořčíkových kol nebo tenčímu čelnímu sklu se podařilo dostat na váhu 1339 Kg (suchá váha). Vůz je poháněn atmosférickým desetiválcovým motorem 5,2 litru o výkonu 470 kW (640 koní) a točivém momentu 525 N.m. Kombinace nízké váhy a vysokého výkonu znamená úžasné dynamické vlastnosti. Huracán STO dokáže akceptovat z 0 na 100 km/h za 3,0 s, na 0 na 200 km/h za 9,0 s a maximální rychlost je 310 km/h.
Lamborghini Huracán STO byl představen v roce 2020. V této době stál vůz 7 milionů Kč. Jelikož se jedná o limitovanou sérii, jeho cena od té doby stoupla. Společnost Advantage Cars vyhodnotila škodu na zhořeném voze na částku 11 milionů Kč.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?