V noci z 28. na 29. září před showroomem společnosti Advantage Cars shořelo vzácné Lamborghini Huracán STO. Přinášíme Vám vyjádření zakladatele společnosti Milana Vopičky. Ač je nutné brát nadpis s nadsázkou, dle Vopičkova vyjádření nelze politicky motivovaný čin vyloučit.
Milan Vopička napsal na instagramovém profilu toto
Automobil Lamborghini Huracán STO u kterého došlo k požáru v noci z 28. na 29., je v majetku společnosti Advantage Cars. Byl zakoupen v srpnu tohoto roku jako předváděcí vozidlo do našeho autosalónu. Byl vystaven před showroomem na místě, kde od samotného počátku parkujeme a současně prezentujeme naše vozy. Pro požár Huracánu nemáme žádné logické vysvětlení - společnost Advantage Cars ani její majitel nemá s nikým žádné spory, konflikty či nevyřešené finanční záležitosti. Vyšetřování požáru je dnes plně v rukou Policie ČR a naše společnost poskytuje maximální spoluúčast pro zjištění příčin. Jednou z teorií zapálení vozu je skutečnost, že vystavený vůz byl vyveden v modro-žluté barevné kombinaci. Tedy v barvách dnes tak těžce zkoušené Ukrajiny.
Na toto Lamborghini jsme čekali dlouhé dva roky a přišli jsme o něj během pár desítek minut. Jsme vděční, že se při požáru nikomu nic nestalo a děkujeme Hasičům Praha za rychlý za rychlý a účinný zásah. Nyní je na Polici ČR, aby objasnila příčinu požáru.
To byla slova zakladatele společnosti Milana Vopičky. Připomeňme si, o jaký vůz vlastně šlo. Lamborghini Huracán STO je de facto okruhový závodní vůz určený do běžného provozu. Díky rozsáhlému použití karbonu, hořčíkových kol nebo tenčímu čelnímu sklu se podařilo dostat na váhu 1339 Kg (suchá váha). Vůz je poháněn atmosférickým desetiválcovým motorem 5,2 litru o výkonu 470 kW (640 koní) a točivém momentu 525 N.m. Kombinace nízké váhy a vysokého výkonu znamená úžasné dynamické vlastnosti. Huracán STO dokáže akceptovat z 0 na 100 km/h za 3,0 s, na 0 na 200 km/h za 9,0 s a maximální rychlost je 310 km/h.
Lamborghini Huracán STO byl představen v roce 2020. V této době stál vůz 7 milionů Kč. Jelikož se jedná o limitovanou sérii, jeho cena od té doby stoupla. Společnost Advantage Cars vyhodnotila škodu na zhořeném voze na částku 11 milionů Kč.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.