V noci z 28. na 29. září před showroomem společnosti Advantage Cars shořelo vzácné Lamborghini Huracán STO. Přinášíme Vám vyjádření zakladatele společnosti Milana Vopičky. Ač je nutné brát nadpis s nadsázkou, dle Vopičkova vyjádření nelze politicky motivovaný čin vyloučit.
Milan Vopička napsal na instagramovém profilu toto
Automobil Lamborghini Huracán STO u kterého došlo k požáru v noci z 28. na 29., je v majetku společnosti Advantage Cars. Byl zakoupen v srpnu tohoto roku jako předváděcí vozidlo do našeho autosalónu. Byl vystaven před showroomem na místě, kde od samotného počátku parkujeme a současně prezentujeme naše vozy. Pro požár Huracánu nemáme žádné logické vysvětlení - společnost Advantage Cars ani její majitel nemá s nikým žádné spory, konflikty či nevyřešené finanční záležitosti. Vyšetřování požáru je dnes plně v rukou Policie ČR a naše společnost poskytuje maximální spoluúčast pro zjištění příčin. Jednou z teorií zapálení vozu je skutečnost, že vystavený vůz byl vyveden v modro-žluté barevné kombinaci. Tedy v barvách dnes tak těžce zkoušené Ukrajiny.
Na toto Lamborghini jsme čekali dlouhé dva roky a přišli jsme o něj během pár desítek minut. Jsme vděční, že se při požáru nikomu nic nestalo a děkujeme Hasičům Praha za rychlý za rychlý a účinný zásah. Nyní je na Polici ČR, aby objasnila příčinu požáru.
To byla slova zakladatele společnosti Milana Vopičky. Připomeňme si, o jaký vůz vlastně šlo. Lamborghini Huracán STO je de facto okruhový závodní vůz určený do běžného provozu. Díky rozsáhlému použití karbonu, hořčíkových kol nebo tenčímu čelnímu sklu se podařilo dostat na váhu 1339 Kg (suchá váha). Vůz je poháněn atmosférickým desetiválcovým motorem 5,2 litru o výkonu 470 kW (640 koní) a točivém momentu 525 N.m. Kombinace nízké váhy a vysokého výkonu znamená úžasné dynamické vlastnosti. Huracán STO dokáže akceptovat z 0 na 100 km/h za 3,0 s, na 0 na 200 km/h za 9,0 s a maximální rychlost je 310 km/h.
Lamborghini Huracán STO byl představen v roce 2020. V této době stál vůz 7 milionů Kč. Jelikož se jedná o limitovanou sérii, jeho cena od té doby stoupla. Společnost Advantage Cars vyhodnotila škodu na zhořeném voze na částku 11 milionů Kč.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.