Firma Porsche se stala na burze nejhodnotnější evropskou automobilkou. Její akcie se dnes dopoledne vyšplhaly na 93 eur, což výrobce luxusních sportovních vozů ohodnotilo na 85 miliard eur (dva biliony Kč). Podle sdělení ČTK společnost tak co do ocenění předstihla svůj mateřský koncern Volkswagen.
S akciemi Porsche se jako se samostatným titulem začalo obchodovat předminulý týden. Začátkem minulého týdne oslabovaly spolu s poklesem celého trhu, ale poté je svými nákupy podpořily zejména investiční banky.
Mateřská společnost Volkswagen má nyní tržní hodnotu 77,7 miliardy eur. Třetí nejoceňovanější evropskou automobilkou je s 57,2 miliardy eur Mercedes-Benz a za ním následuje Stellantis s 39,7 miliardy eur.
Generální ředitel Volkswagenu Oliver Blume povzbuzen úspěchem Porsche minulý týden oznámil, že nařídil i ostatním koncernovým značkám, aby se začaly připravovat na vstup na burzu. Neupřesnil ale, zda jsou další vstupy koncernových značek skutečně v plánu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.