Firma Porsche se stala na burze nejhodnotnější evropskou automobilkou. Její akcie se dnes dopoledne vyšplhaly na 93 eur, což výrobce luxusních sportovních vozů ohodnotilo na 85 miliard eur (dva biliony Kč). Podle sdělení ČTK společnost tak co do ocenění předstihla svůj mateřský koncern Volkswagen.
S akciemi Porsche se jako se samostatným titulem začalo obchodovat předminulý týden. Začátkem minulého týdne oslabovaly spolu s poklesem celého trhu, ale poté je svými nákupy podpořily zejména investiční banky.
Mateřská společnost Volkswagen má nyní tržní hodnotu 77,7 miliardy eur. Třetí nejoceňovanější evropskou automobilkou je s 57,2 miliardy eur Mercedes-Benz a za ním následuje Stellantis s 39,7 miliardy eur.
Generální ředitel Volkswagenu Oliver Blume povzbuzen úspěchem Porsche minulý týden oznámil, že nařídil i ostatním koncernovým značkám, aby se začaly připravovat na vstup na burzu. Neupřesnil ale, zda jsou další vstupy koncernových značek skutečně v plánu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.