Firma Porsche se stala na burze nejhodnotnější evropskou automobilkou. Její akcie se dnes dopoledne vyšplhaly na 93 eur, což výrobce luxusních sportovních vozů ohodnotilo na 85 miliard eur (dva biliony Kč). Podle sdělení ČTK společnost tak co do ocenění předstihla svůj mateřský koncern Volkswagen.
S akciemi Porsche se jako se samostatným titulem začalo obchodovat předminulý týden. Začátkem minulého týdne oslabovaly spolu s poklesem celého trhu, ale poté je svými nákupy podpořily zejména investiční banky.
Mateřská společnost Volkswagen má nyní tržní hodnotu 77,7 miliardy eur. Třetí nejoceňovanější evropskou automobilkou je s 57,2 miliardy eur Mercedes-Benz a za ním následuje Stellantis s 39,7 miliardy eur.
Generální ředitel Volkswagenu Oliver Blume povzbuzen úspěchem Porsche minulý týden oznámil, že nařídil i ostatním koncernovým značkám, aby se začaly připravovat na vstup na burzu. Neupřesnil ale, zda jsou další vstupy koncernových značek skutečně v plánu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?