Zájem o akcie německé automobilky Porsche několikanásobně převyšuje objem zanýšleného prodeje v rámci primární veřejné nabídky (IPO). S odkazem na zprostředkovatele transakce to v úterý uvedla podle sdělení ČTK agentura Reuters. S akciemi výrobce luxusních sportovních aut se na burze ve Frankfurtu nad Mohanem začne obchodovat 29. září. Volkswagen cenu prioritních akcií Porsche stanovil na 76,50 až 82,50 eura za kus.
Pro soukromé a institucionální investory dnes začalo upisovací období, které potrvá do 28. září. Akcie budou nabízeny soukromým investorům v Německu, Rakousku, Švýcarsku, Francii, Itálii a ve Španělsku.
Velcí investoři už projevili zájem o 40 procent nabízených akcií. Katarský státní investiční fond kupuje téměř pět procent nabízených akcií, holding ADQ se sídlem v Abu Zabí investuje 350 milionů eur (8,6 miliardy Kč). Investiční společnost T. Rowe Price a norský státní investiční fond do primární nabídky vloží po 750 milionech eur.
Celkový výtěžek z prodeje akcií v rámci IPO by tak měl dosáhnout 18,1 až 19,5 miliardy eur. Volkswagen hodlá peníze použít při přechodu k elektrifikaci. V případě dosažení horní hranice stanoveného rozpětí by vstup automobilky Porsche na burzu znamenal třetí největší primární veřejnou nabídku akcií (IPO) v evropské historii, uvedl Reuters.
Automobilka Porsche bude mít symbolicky celkem 911 milionů akcií, z toho polovinu kmenových a polovinu prioritních. V rámci vstupu na burzu bude investorům nabídnuto až 113,875 milionu prioritních akcií. Ty mají proti kmenovým akciím přednost například při vyplácení dividend, ale nejsou s nimi spojena hlasovací práva.
Volkswagen se navíc dohodl, že jeho hlavní akcionář, holding Porsche SE, koupí 25 procent plus jednu kmenovou akcii automobilky Porsche AG, a to za cenu prioritních akcií s přirážkou 7,5 procenta.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?