Moderní auta jsou plná elektronických systémů, které zaznamenávají veškeré údaje. Pravidelná diagnostika může včas odhalit na první pohled banální závadu a zamezí mnohem závažnějším problémům v budoucnu, které si mohou vyžádat nákladnou opravu.
Většina nových aut je vybavena elektronickými řídícími jednotkami, které se starají o správné fungování motoru, brzd, převodovek a dalších systémů. Elektronické řídící jednotky jsou vybaveny pamětí závad. To znamená, že každou, i tu méně závažnou závadu na konkrétní části auta uloží do paměti.
"Pokud se na palubní desce rozsvítí kontrolka nebo výzva k návštěvě servisu, bývá již většinou pozdě, protože auto upozorňuje na takový problém, který se již bez servisního zásahu neobejde. Při pravidelné diagnostice by se přitom těmto závadám dalo předejít," uvedl ředitel online vyhledávače autoservisů Getfix Stanislav Toman.
OBD konektor nebo adaptérPro připojení diagnostického zařízení jsou vozy vyrobené po roce 2003 již v drtivé většině vybavené OBD konektorem s lichoběžníkovým protikusem s 16 piny. U starších aut se může použít adaptér. Připojená diagnostika poté během pár minut odhalí problém. Řidič poté od servisního technika obdrží kompletní výpis závad a případně i návrh na jejich řešení.
Podle Tomana by mělo být pravidlem objednat si kompletní počítačovou diagnostiku auta při jeho pravidelném servisování. Napojení na diagnostiku se vyplatí i před delší cestou, například na dovolenou do zahraničí. Pokud řidič neví, který servis diagnostické služby poskytuje, může jej vyhledat pomocí služby Getfix, která zastřešuje více než 100 kvalitních autoopraven po celé ČR.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?