Moderní auta jsou plná elektronických systémů, které zaznamenávají veškeré údaje. Pravidelná diagnostika může včas odhalit na první pohled banální závadu a zamezí mnohem závažnějším problémům v budoucnu, které si mohou vyžádat nákladnou opravu.
Většina nových aut je vybavena elektronickými řídícími jednotkami, které se starají o správné fungování motoru, brzd, převodovek a dalších systémů. Elektronické řídící jednotky jsou vybaveny pamětí závad. To znamená, že každou, i tu méně závažnou závadu na konkrétní části auta uloží do paměti.
"Pokud se na palubní desce rozsvítí kontrolka nebo výzva k návštěvě servisu, bývá již většinou pozdě, protože auto upozorňuje na takový problém, který se již bez servisního zásahu neobejde. Při pravidelné diagnostice by se přitom těmto závadám dalo předejít," uvedl ředitel online vyhledávače autoservisů Getfix Stanislav Toman.
OBD konektor nebo adaptérPro připojení diagnostického zařízení jsou vozy vyrobené po roce 2003 již v drtivé většině vybavené OBD konektorem s lichoběžníkovým protikusem s 16 piny. U starších aut se může použít adaptér. Připojená diagnostika poté během pár minut odhalí problém. Řidič poté od servisního technika obdrží kompletní výpis závad a případně i návrh na jejich řešení.
Podle Tomana by mělo být pravidlem objednat si kompletní počítačovou diagnostiku auta při jeho pravidelném servisování. Napojení na diagnostiku se vyplatí i před delší cestou, například na dovolenou do zahraničí. Pokud řidič neví, který servis diagnostické služby poskytuje, může jej vyhledat pomocí služby Getfix, která zastřešuje více než 100 kvalitních autoopraven po celé ČR.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.