Nevěří vlastním očím, dobíjení elektromobilů zdražilo i o 80%

ČTK / AutoRoad.cz, 15. září 2022, 00:35 Google+

Dobíjení elektromobilů u veřejných dobíjecích stanic od začátku roku podražilo až o 80 procent. V některých případech je tak jízda na elektřinu dražší než na benzin či naftu. Při dobíjení elektromobilů doma nebo v práci ale motoristé stále proti vozům se spalovacím motorem ušetří. Vyplývá to podle ČTK z informací firem z oboru.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda Auto zprovoznila veřejné rychlodobíjecí stanice u Zákaznického centra v Mladé Boleslavi

Škoda Auto zprovoznila veřejné rychlodobíjecí stanice u Zákaznického centra v Mladé Boleslavi | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Největší provozovatel dobíjecích stanic ČEZ zvýšil od července ceny u veřejných dobíječek podle výkonu z šesti, respektive osmi nebo deseti Kč za kilowatthodinu na osm, 13 nebo 18 korun. "Důvodem k tomuto kroku jsou především bezprecedentní pohyby na trhu energií, které ČEZ pro síť dobíjecích stanic nakupuje za tržních podmínek. Vliv má také skutečnost, že síť dobíjecích stanic ČEZ se za poslední dva roky rozrostla na dvojnásobek," řekl ČTK mluvčí Martin Schreier.

Podobně až o 50 procent od srpna zdražil i E.ON, Pražská energetika měnila ceník od 1. dubna. I ona přešla na rozdílné ceny podle typu použité dobíjecí stanice.

Podle automobilového experta EY Petra Knapa stále motoristé většinou dobíjí doma nebo v práci za cenu do pěti korun za kWh. Na dobíjení mimo veřejnou síť podle Knapa připadá zhruba 80 procent dobití. Cena jízdy jednoho kilometru s elektromobilem dobitým doma tak vyjde na méně než jednu korunu, zatímco u vozů se spalovacím motorem je to kolem 2,50 Kč na km. "Při veřejném dobíjení s cenou mezi 13 a 20 Kč za kWh se ale řidič elektromobilu dostane lehce i nad úroveň vozu na konvenční paliva z ropy," podotkl Knap.

Také podle Schreiera nelze u elektromobilů cenu za ujetý kilometr odvozovat od cen za dobíjení v síti veřejných stanic, protože řidiči většinově dobíjí elektromobily přes noc doma nebo ve firmě za přiznaný tarif. Veřejné dobíjecí stanice jsou doplňkem pro cesty na delší vzdálenosti. "Cena za ujetý kilometr se tak v současnosti pohybují cca v intervalu 1,10 až 1,40 Kč/km a provoz elektromobilu zůstává i nadále výrazně levnější než jízda klasickým autem," dodal Schreier.

Letos v pololetí bylo v České republice registrováno 12.183 osobních bateriových elektrických vozidel. Počet dobíjecích bodů se pohybuje okolo 1900. Elektromobily tvoří necelá dvě procenta prodávaných osobních vozů.

Vytisknout

Diskuze: Nevěří vlastním očím, dobíjení elektromobilů zdražilo i o 80%

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

Škoda Kamiq Monte Carlo

TEST: Škoda Kamiq 1,0 TSI DSG Monte Carlo – definice ideálního stylového crossoveru?

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb IV 2,0 TDI 110 kW L&K – nový manažerský ideál přijíždí!

subaru brz

TEST Subaru BRZ Limited AT – je lepší volbou automat či manuál?

EcoWheel Squer mini

TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

reklama

Doporučujeme

Mercedes

Němečtí ekologové neuspěli s žalobou proti Mercedesu

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud