Téměř polovina lidí v současnosti jezdí vlastním autem méně, než by chtěla. 46% lidí tak již reaguje na vysoké ceny pohonných hmot a celkové zdražování. Dalších 22% zvažuje, že cestování vlastním autem omezí. Naopak pro 32% lidí nepřipadá další omezení jízdy autem v úvahu. Vyplývá to z průzkumu společnosti Raiffeisen - Leasing.
Jízdu vlastním autem omezují méně obyvatelé větších měst nad 100 000 obyvatel, mezi nimi to uvedla polovina. V této skupině 30% respondentů říká, že už nyní na kratší trasy využívá jiný dopravní prostředek (například MHD) a autem absolvuje jen delší cesty. Využití auta jen na delší trasy je také jedno z nejčastěji zvažovaných opatření společně s výměnou vozu, aby nemělo zbytečně vysokou spotřebu. Jedno nebo druhé se chystá udělat 22 % lidí.
Pro čtvrtinu lidí je pak variantou do budoucna pořízení hybridu nebo elektromobilu. O takovém řešení přemýšlejí častěji obyvatelé Prahy, mladší lidé, muži, ale třeba také lidé žijící ve městech do 20 000 obyvatel.
Naopak mezi nejméně využívaná opatření, přestože provozovatelé veřejně dostupných flotil automobilů tvrdí opak, patří sdílení nákladů na provoz vozidla, například v rodině, s přáteli nebo formou spolujízdy. Dvě třetiny respondentů u těchto opatření uvedly, že pro jejich situaci nepřipadá takové řešení v úvahu. Výjimkou jsou v tomto ohledu zástupci nejmladší generace do 26 let, ve které takovou formu úspor provozních nákladů dělá nebo zamýšlí každý druhý.
Průzkum realizovala společnost Raiffeisen - Leasing v červenci tohoto roku, zúčastnilo se ho 525 respondentů.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.