Téměř polovina lidí v současnosti jezdí vlastním autem méně, než by chtěla. 46% lidí tak již reaguje na vysoké ceny pohonných hmot a celkové zdražování. Dalších 22% zvažuje, že cestování vlastním autem omezí. Naopak pro 32% lidí nepřipadá další omezení jízdy autem v úvahu. Vyplývá to z průzkumu společnosti Raiffeisen - Leasing.
Jízdu vlastním autem omezují méně obyvatelé větších měst nad 100 000 obyvatel, mezi nimi to uvedla polovina. V této skupině 30% respondentů říká, že už nyní na kratší trasy využívá jiný dopravní prostředek (například MHD) a autem absolvuje jen delší cesty. Využití auta jen na delší trasy je také jedno z nejčastěji zvažovaných opatření společně s výměnou vozu, aby nemělo zbytečně vysokou spotřebu. Jedno nebo druhé se chystá udělat 22 % lidí.
Pro čtvrtinu lidí je pak variantou do budoucna pořízení hybridu nebo elektromobilu. O takovém řešení přemýšlejí častěji obyvatelé Prahy, mladší lidé, muži, ale třeba také lidé žijící ve městech do 20 000 obyvatel.
Naopak mezi nejméně využívaná opatření, přestože provozovatelé veřejně dostupných flotil automobilů tvrdí opak, patří sdílení nákladů na provoz vozidla, například v rodině, s přáteli nebo formou spolujízdy. Dvě třetiny respondentů u těchto opatření uvedly, že pro jejich situaci nepřipadá takové řešení v úvahu. Výjimkou jsou v tomto ohledu zástupci nejmladší generace do 26 let, ve které takovou formu úspor provozních nákladů dělá nebo zamýšlí každý druhý.
Průzkum realizovala společnost Raiffeisen - Leasing v červenci tohoto roku, zúčastnilo se ho 525 respondentů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?