Vedení německého automobilového koncernu Volkswagen v pondělí projedná, zda má trvat na záměru uvést na podzim na burzu akcie společnosti Porsche, která vyrábí luxusní sportovní auta. Informovala o tom včera podle ČTK agentura Reuters. Porsche je součástí skupiny Volkswagen.
Volkswagen dosud předpokládal, že akcie Porsche by mohl na burzu uvést koncem září nebo začátkem října. V pondělí situaci přehodnotí a zároveň rozhodne, zda Volkswagen schválí prodej 25 procent plus jedné kmenové akcie společnosti Porsche AG firmě Porsche SE. Tak s tím počítá i rámcová smlouva, na které se obě strany dohodly v únoru.
"Konečné rozhodnutí zatím nebylo učiněno," uvedl Volkswagen.
V samostatném oznámení společnost Porsche SE potvrdila konání pondělní schůzky. Porsche SE vlastní 31,4 procenta akcií Volkswagenu a drží 53,3 procenta hlasovacích práv skupiny. Firma také uvedla, že je v pokročilé fázi jednání s Volkswagenem ohledně struktury smlouvy o nákupu akcií.
I když vedení automobilek Volkswagen a Porsche SE dosáhnou v pondělí přijatelného výsledku ohledně uvedení akcií Porsche AG na burzu, bude ještě záležet na tom, zda bude situace na finančních trzích pro takový krok příznivá. V posledních týdnech jsou trhy dost rozkolísané.
Část investorů načasování vstupu na burzu zpochybňuje. Burzovní debut v každém případě otestuje, zda je Volkswagen coby největší automobilka v Evropě dostatečně atraktivní i v době, kdy se ohodnocení významných firem kvůli dopadům války na Ukrajině a rekordním účtům za energie snižuje.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?