Z výrobní linky závodu automobilky Kia ve slovenské Žilině sjely první kusy nového kompaktního crossoveru Kia XCeed, které míří k českým zákazníkům.
S ohledem na produktová vylepšení, zahrnující nový markantní design exteriéru, vylepšený interiér a poprvé i nové sportovní dekory GT-line, bude XCeed i nadále v oblíbeném segmentu kompaktních crossoverů představovat atraktivní volbu. Předchozí provedení modelu XCeed bylo nejprodávanějším zástupcem širší modelové řady Ceed se 40% zastoupením v celoevropských prodejích a celkovou výrobou překračující 120 000 vozů.
Pro nový XCeed je k dispozici hned několik vysoce hospodárných elektrifikovaných ústrojí včetně mild-hybridního (MHEV) a plug-in hybridního (PHEV) provedení; v případě PHEV činí elektrický dojezd až 60 km.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.