VISION 7S je první konkrétní ukázkou zcela nového modelu značky ŠKODA s novým designovým jazykem. Čistě elektrické SUV nabízí velkorysý prostor až pro sedm cestujících a řadu Simply Clever prvků. ŠKODA AUTO tak rozšiřuje své produktové portfolio a zákaznickou základnu. Studie na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen má baterii s kapacitou 89 kWh, která umožňuje dojezd více než 600 km v režimu WLTP.
Nový designový jazyk, nové logo, změna firemní identity Pro éru elektromobility a digitalizace vytvořila ŠKODA AUTO nový designový jazyk, který bude postupně zaváděn od příštího roku. Vyznačuje se jasnými minimalistickými liniemi, které zdůrazňují jednoduchost a kvalitu nových modelů ŠKODA. Charakteristickými prvky nového designového jazyka jsou nová příď vozu s tzv. maskou Tech-Deck Face a udržitelné materiály použité v interiéru.
Nové logo značky ŠKODA je prezentováno bez plastické 3D grafiky. ŠKODA AUTO tak reaguje na rostoucí přesun marketingových a komunikačních aktivit z tisku na internet. Velkou změnou prošla také firemní identita. ŠKODA AUTO bude používat dva různé odstíny zelené: smaragdovou a elektrickou zelenou, které symbolizují ekologii, udržitelnost a elektromobilitu.
Ambiciózní cíle udržitelnosti v celém hodnotovém řetězci V oblasti výroby je ŠKODA AUTO silným zastáncem trvalé udržitelnosti v celém hodnotovém řetězci. ŠKODA AUTO tak využívá elektřinu z obnovitelných zdrojů a například v Mladé Boleslavi přímo vyrábí baterie, což zásadně snižuje nároky na přepravu. Kromě toho jsou zde pro transportní účely využívány také dva nákladní vozy s elektrickým pohonem. Od roku 2030 mají být vozidla v českých a indických závodech vyráběna s nulovými emisemi. V čele stojí závod ve Vrchlabí, který vyrábí CO2 neutrálně již od roku 2020.
Značka ŠKODA se také důsledně zaměřuje na udržitelnost svých produktů. Například ENYAQ iV využívá více než 13 kg recyklovaných plastů získaných z obalů starých baterií a nárazníků. Podíl recyklovaných materiálů činí u oceli použité při výrobě karoserie 40 %, v případě hliníku dokonce 60 %. Boční okna vozu ENYAQ iV tvoří z 20 % recyklované sklo. V interiéru nabízí ENYAQ iV potahy sedadel vyrobené ze 40 % z přírodní vlny a z 60 % z recyklovaných PET lahví.
Při realizaci svých ambiciózních cílů v oblasti udržitelného rozvoje se ŠKODA AUTO zároveň spoléhá na podporu Poradního výboru pro udržitelný rozvoj. Pět členů nezávislého a nestranného grémia disponujících mezinárodními zkušenostmi přináší nové podněty a návrhy týkající se aktuálních a budoucích opatření v oblasti udržitelného rozvoje. Tímto způsobem podporují rozmanitější dialog o tématech udržitelného rozvoje mezi automobilkou a dalšími zainteresovanými subjekty.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.