Nikdy předtím nezajel sériově vyráběný elektromobil na Severní smyčce Nürburgringu rychlejší kolo: Lars Kern, vývojový jezdec Porsche, dosáhl s vozem Porsche Taycan Turbo S času 7 minut a 33 sekund.
Sportovní sedan byl vybaven novým výkonovým kitem a systémem Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) a kromě nutného ochranného rámu a závodních sedadel byl ve zcela sériovém stavu a vážil jako standardní Taycan Turbo S. Po notářském ověření rekordního času na 20,8 km dlouhém okruhu v regionu Eifel a ověření od TÜV Rheinland, že rekordní vůz byl standardním modelem z výroby, mohl být rekordní výkon potvrzen.
Výkonnostní sada Tequipment obsahuje 21“ kola v designu RS-Spyder se sportovními pneumatikami Pirelli P Zero Corsa se silniční homologací, které jsou nyní k dispozici pro model Taycan. Jejich směs je podobná jako u závodních plášťů. Dalším prvkem výkonnostního kitu je aktualizace softwaru Porsche 4D Chassis Control tak, aby fungovala v souladu se sportovními pneumatikami. Systém analyzuje a synchronizuje všechny podvozkové systémy Taycanu v reálném čase. „V minulosti se do času 7:33 dostaly pouze čistokrevné supersportovní vozy,“ říká Kern. „Díky nové výkonnostní sadě jsem byl schopen zatlačit ještě tvrději a auto bylo ještě přesnější a hbitější.“
Výkonnostní sada je nabízena prostřednictvím programu Porsche Tequipment. V současné době je k dispozici pouze v Německu a výhradně pro sportovní sedan Taycan Turbo S modelového roku 2023. Výroba těchto vozů byla zahájena koncem července 2022 přičemž se očekává, že samotná výkonová sada bude k dispozici od konce letošního roku. Plán je takový, že upgrade bude proveden v dílnách Porsche v Zuffenhausenu, přičemž cena sady Performance (včetně dopravy, individuálního schválení, registrace) je 13 377 € včetně DPH. Záruka výrobce na model Taycan není sadou ovlivněna.
Sportovní pneumatiky jsou primárně určeny pro jízdu po závodní trati. Klienti se proto mohou kdykoliv vrátit ke standardním silničním pneumatikám a nebude nutné kvůli tomu obnovovat původní software podvozku.
„Jsme nadšeni, že rekord elektromobilů na Nürburgringu je zpět v rukou Porsche,“ říká Kevin Giek, viceprezident modelové řady Taycan. „Tento čas na kolo ukazuje nejen to, jak velký potenciál se skrývá v naší výkonnostní sadě, ale znovu potvrzuje sportovní geny Porsche Taycan.“ Klíčovým faktorem úspěchu byl také značný výkon modelu TurboS, dosahující až 460 kW (625 k), který lze s aktivním systémem Launch Control z klidového stavu krátkodobě zvýšit až na 560 kW (761 k).
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?