Nikdy předtím nezajel sériově vyráběný elektromobil na Severní smyčce Nürburgringu rychlejší kolo: Lars Kern, vývojový jezdec Porsche, dosáhl s vozem Porsche Taycan Turbo S času 7 minut a 33 sekund.
Sportovní sedan byl vybaven novým výkonovým kitem a systémem Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) a kromě nutného ochranného rámu a závodních sedadel byl ve zcela sériovém stavu a vážil jako standardní Taycan Turbo S. Po notářském ověření rekordního času na 20,8 km dlouhém okruhu v regionu Eifel a ověření od TÜV Rheinland, že rekordní vůz byl standardním modelem z výroby, mohl být rekordní výkon potvrzen.
Výkonnostní sada Tequipment obsahuje 21“ kola v designu RS-Spyder se sportovními pneumatikami Pirelli P Zero Corsa se silniční homologací, které jsou nyní k dispozici pro model Taycan. Jejich směs je podobná jako u závodních plášťů. Dalším prvkem výkonnostního kitu je aktualizace softwaru Porsche 4D Chassis Control tak, aby fungovala v souladu se sportovními pneumatikami. Systém analyzuje a synchronizuje všechny podvozkové systémy Taycanu v reálném čase. „V minulosti se do času 7:33 dostaly pouze čistokrevné supersportovní vozy,“ říká Kern. „Díky nové výkonnostní sadě jsem byl schopen zatlačit ještě tvrději a auto bylo ještě přesnější a hbitější.“
Výkonnostní sada je nabízena prostřednictvím programu Porsche Tequipment. V současné době je k dispozici pouze v Německu a výhradně pro sportovní sedan Taycan Turbo S modelového roku 2023. Výroba těchto vozů byla zahájena koncem července 2022 přičemž se očekává, že samotná výkonová sada bude k dispozici od konce letošního roku. Plán je takový, že upgrade bude proveden v dílnách Porsche v Zuffenhausenu, přičemž cena sady Performance (včetně dopravy, individuálního schválení, registrace) je 13 377 € včetně DPH. Záruka výrobce na model Taycan není sadou ovlivněna.
Sportovní pneumatiky jsou primárně určeny pro jízdu po závodní trati. Klienti se proto mohou kdykoliv vrátit ke standardním silničním pneumatikám a nebude nutné kvůli tomu obnovovat původní software podvozku.
„Jsme nadšeni, že rekord elektromobilů na Nürburgringu je zpět v rukou Porsche,“ říká Kevin Giek, viceprezident modelové řady Taycan. „Tento čas na kolo ukazuje nejen to, jak velký potenciál se skrývá v naší výkonnostní sadě, ale znovu potvrzuje sportovní geny Porsche Taycan.“ Klíčovým faktorem úspěchu byl také značný výkon modelu TurboS, dosahující až 460 kW (625 k), který lze s aktivním systémem Launch Control z klidového stavu krátkodobě zvýšit až na 560 kW (761 k).
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.