Automobilový koncern Volkswagen chce prodat svůj montážní závod v ruské Kaluze. Potenciálním kupcem by mohl být kazašský výrobce automobilů. Uvedl to podle agentury ČTK ruský list Vedomosti s odvoláním na nejmenovaný zdroj obeznámený se záměry společnosti. V Kaluze se montovaly rovněž vozy české automobilky Škoda Auto.
Podle listu by Volkswagen měl rozhodnout o závodu do konce letošního roku.
Volkswagen v březnu oznámil, že do odvolání pozastavuje výrobu v závodech v Kaluze a Nižném Novgorodu. Důvodem byly sankce uvalené západními zeměmi po invazi na Ukrajinu. S okamžitou platností byl také zastaven vývoz vozidel do Ruska.
Podle zdroje by továrnu mohla koupit kazašská firma Asia Auto. Ta má licenci na výrobu vozů Volkswagen a Škoda.
Továrna v Kaluze má kolem 4200 zaměstnanců a Volkswagen je přímým vlastníkem závodu. Volkswagen má také dohodu o montáži několika modelů v závodě v Nižném Novgorodu, který vlastní skupina GAZ.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.