Generální ředitel automobilového koncernu Volkswagen Herbert Diess končí. S dozorčí radou společnosti se dohodl na tom, že funkci opustí k 1. září. Nahradit ho má dosavadní šéf Porsche Oliver Blume. Firma tento nečekaný krok podle sdělení ČTK oznámila ve svém pátečním sdělení.
Podle tiskové zprávy se o překvapivém odchodu rozhodlo "po vzájemné dohodě“ na jednání dozorčí rady Volkswagenu. Dozorčí rada poděkovala Diessovi za jeho velké zásluhy na transformaci koncernu.
Diessova budoucnost v čele jedné z nejprominentnějších globálních firem byla během jeho čtyřletého působení ve funkci v ohrožení několikrát, připomněla agentura Reuters. Naposledy na podzim loňského roku se třiašedesátiletý manažer střetl s výkonnou radou společnosti ohledně své strategie elektrifikace a stylu řízení.
Jeho odchod tři roky před vypršením smlouvy přichází v době, kdy koncern tlačí na to, aby porazil amerického výrobce elektrovozů Tesla, a stal se největším světovým výrobcem elektromobilů. Chystá se také uvést na burzu svou značku sportovních vozů Porsche.
"Po opravdu stresující první polovině roku 2022 se mnozí z nás těší na zaslouženou letní dovolenou," napsal Diess na sociální síť LinkedIn před oznámením svého odchodu.
Bavorský rodák přešel do Volkswagenu z BMW v červenci 2015, jen několik měsíců předtím, než se objevily zprávy, že automobilka podváděla při emisních testech ve Spojených státech. Ve společnosti Diess tlačil na to, aby snížila náklady a uváděla nová vozidla na trh rychleji, svým řízením a stylem komunikace ale opakovaně narážel. Šéfa Tesly Elona Muska často chválil jako efektivního generálního ředitele.
Podle analytičky společnosti Cox Automotive Michelle Krebsové odchod Diesse překvapením není. "Jeho funkční období bylo plné překážek a kontroverzí," citovala ji agentura Reuters.
"Zaměřím se na zákazníky, značky a na produkty," uvedl čtyřiapadesátiletý Blume, který byl v koncernu, jehož součástí je i česká automobilka Škoda Auto, už dlouho považován za možného Diessova nástupce. Blume je ve VW od roku 1994, vedle nových povinností si zachová svou pozici šéfa jeho značky sportovních vozů. Podle předsedy dozorčí rady Hanse Dietera Pötsche by nový šéf Volkswagenu měl společně s celou výkonnou radou pokračovat v prosazování transformace v týmovém duchu.
Po opakovaných střetech s mocnou dozorčí radou VW byl nucen odejít i bývalý generální ředitel Volkswagenu v letech 2002-2006 Bernd Pischetsrieder. Stejný osud potkal i Wolfganga Bernharda, který šéfoval značce VW v letech 2005 až 2007.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.