Federace německých spotřebitelských organizací (vzbv) podala u soudu v Berlíně žalobu na americkou automobilku Tesla. Firma podle federace v reklamách klame spotřebitele a nedodržuje zákony na ochranu soukromí. Federace o tom podle ČTK včera informovala v tiskové zprávě.
Federace například uvádí, že Tesla vydává zavádějící informace ohledně toho, kolik se ušetří emisí uhlíku, když si lidé koupí elektromobil Tesla. Problematická je z hlediska ochrany soukromí podle spotřebitelské organizace také funkce Sentry Mode, která umožňuje pomocí mobilní aplikace vzdáleně kontrolovat okolí vozu.
Funkce je však v rozporu s platnou legislativou v oblasti ochrany soukromí. Pořizovat záznam osob na veřejně přístupném místě lze v EU pouze s jejich souhlasem.
Tesla v březnu oficiálně otevřela svůj nový závod na elektromobily v braniborské obci Grünheide nedaleko Berlína. Je to zároveň její první továrna v Evropě. Firma, kterou vede podnikatel a v současné době nejbohatší člověk světa Elon Musk, v Německu prodejem elektromobilů konkuruje zejména domácí automobilce Volkswagen.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?