Federace německých spotřebitelských organizací (vzbv) podala u soudu v Berlíně žalobu na americkou automobilku Tesla. Firma podle federace v reklamách klame spotřebitele a nedodržuje zákony na ochranu soukromí. Federace o tom podle ČTK včera informovala v tiskové zprávě.
Federace například uvádí, že Tesla vydává zavádějící informace ohledně toho, kolik se ušetří emisí uhlíku, když si lidé koupí elektromobil Tesla. Problematická je z hlediska ochrany soukromí podle spotřebitelské organizace také funkce Sentry Mode, která umožňuje pomocí mobilní aplikace vzdáleně kontrolovat okolí vozu.
Funkce je však v rozporu s platnou legislativou v oblasti ochrany soukromí. Pořizovat záznam osob na veřejně přístupném místě lze v EU pouze s jejich souhlasem.
Tesla v březnu oficiálně otevřela svůj nový závod na elektromobily v braniborské obci Grünheide nedaleko Berlína. Je to zároveň její první továrna v Evropě. Firma, kterou vede podnikatel a v současné době nejbohatší člověk světa Elon Musk, v Německu prodejem elektromobilů konkuruje zejména domácí automobilce Volkswagen.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?