Odbyt Volkswagenu ve Spojených státech se ve druhém čtvrtletí dál snižoval. Meziročně klesl o 34,4 procenta na 78.281 vozů, uvedla firma podle ČTK na svém webu začátkem července. Na vině je přetrvávající nedostatek čipů a problémy se zásobovacími řetězci, které brzdí výrobu.
Výrazný pokles prodeje zaznamenal VW téměř u všech modelů. Opět se propadly i prodeje městských sportovně-užitkových vozů Atlas a Tiguan, které jsou u amerických zákazníků dlouhodobě velmi oblíbené.
Celé pololetí bylo stejně slabé jako druhé čtvrtletí. Ve srovnání se stejným obdobím loňského roku klesl prodej za prvních šest měsíců roku zhruba o 32 procent na 143.279 vozů.
Podobně jako Volkswagenu se na americkém trhu ze stejných důvodů nedaří ani konkurenční automobilce BMW. Výrobce luxusních vozů zaznamenal ve čtvrtletí pokles prodeje o 18,3 procenta. Hůře se prodávaly zejména limuzíny.
Méně vozů prodávají i domácí firmy. Největší americký výrobce vozů General Motors (GM) vykázal ve druhém čtvrtletí pokles prodeje o 15 procent na 582.401 vozů.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?