Odbyt Volkswagenu ve Spojených státech se ve druhém čtvrtletí dál snižoval. Meziročně klesl o 34,4 procenta na 78.281 vozů, uvedla firma podle ČTK na svém webu začátkem července. Na vině je přetrvávající nedostatek čipů a problémy se zásobovacími řetězci, které brzdí výrobu.
Výrazný pokles prodeje zaznamenal VW téměř u všech modelů. Opět se propadly i prodeje městských sportovně-užitkových vozů Atlas a Tiguan, které jsou u amerických zákazníků dlouhodobě velmi oblíbené.
Celé pololetí bylo stejně slabé jako druhé čtvrtletí. Ve srovnání se stejným obdobím loňského roku klesl prodej za prvních šest měsíců roku zhruba o 32 procent na 143.279 vozů.
Podobně jako Volkswagenu se na americkém trhu ze stejných důvodů nedaří ani konkurenční automobilce BMW. Výrobce luxusních vozů zaznamenal ve čtvrtletí pokles prodeje o 18,3 procenta. Hůře se prodávaly zejména limuzíny.
Méně vozů prodávají i domácí firmy. Největší americký výrobce vozů General Motors (GM) vykázal ve druhém čtvrtletí pokles prodeje o 15 procent na 582.401 vozů.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?