Noční přejezd z Maďarka do Rumunska a probuzení mezi divokou zvěří a také nákup nových tlumičů made in Czech Republik
Den 4
Z Maďarska nás cesta vedla dál na východ. Silnice byla tak zničená, že místy nebylo možné jet rychleji, než 20 km/h. Absence funkčních tlumičů nám způsobovala mořskou nemoc a my už se nemohli dočkat do bivaku. V pozdních nočních hodinách téměř na konci Maďarska jsme narazili na kemp, kde to stále žilo. Zastavili jsme tam a chtěli něco sníst a přenocovat. Bohužel tam zrovna probíhala svatební oslava a tak nás místní obsluha se "Sorry" poslala pryč.
Už jsme toho měli všichni až až a tak jsem se domluvili, že na prvním příhodném místě sjedeme a přenocujeme tam. Po pár metrech jízdy v hlubokém písku jsme narazili na pole s marihuanou a v ten samý moment obě posádky do hlubokého písku zapadli. Po chvíli vysvobozování jsme se dostali ven a rozhodli se odjezd odsud co možná nejdál. A tak následoval rychlý přesun až do Rumunska.
Konečně v Rumunsku! Pár kilometrů od hranic jsme dojeli k vodní nádrží, kde jsme se ubytovali. Po dlouhé štrece v autě jsme si dali jedno pivo na doplnění tekutin. Kokrhání kohouta o půl páté ráno nám dalo jasně najevo, že už je opravdu nejvyšší čas jít spát. Po probuzení nás čekal poměrně šok. To, co na mapách a po tmě při příjezdu vypadalo jako tábořiště u jezírka byl ve skutečnosti plácek u zelené špinavé nádrže, který spásaly kozy, ovce a koně. Jedna koza byla tak hladová po listech vrby, pod kterou jsme tábořili, že se neváhala použít naše auto stoličku, díky níž se ke šťavnatým listům snáze dostala.
Ráno jsme pohovořili s pár Gumbalisty, kteří přespávali 200 metrů od nás a následovala cesta do nejbližšího velkého města shánět tlumiče. Poměrně blízko jsme narazili na město Oreda, kde se nacházel i checkpoint. Zde jsme po krátkém hledání našli Intercars, kde shodou okolností měli skladem tlumiče pro naše BMW. Velice nás překvapilo, že na tlumičích stálo "Made in Czech Republik"
Z Oredy jsme zamířili do kopců užít si pár sjedzů a výjezdů. S překvapivém jsme zajistili, že zadohrab BMW na sjetých letních pneumatikách má v kopcích lepší trakci, než Fabia na speciálních off-road pneumatikách. Tam kde se kolegové s Fabií trápí a neustále jim hrabou kola, tam my jedem s BMW jak na nedělní nákup do supermarketu.
Po pár hodinách rumunského blbnutí na polích cestách se super výhledy jsme zamířili k tábořišti u krásné říčky a velké jeskyně. Opět jsme na místo spánku dorazili až za tmy a tak jsme se po rychlé večeři odebrali ke spánku. Další den nás čeká totiž výměna tlumičů.
Děkujeme sponzorům
Firma Topkaravany, Roudnice nad Labem: specialista na prodej, pronájem a servis karavanů
Společnost Arriva: jedna z největších dopravních společností v Evropě
Podřipská tenisová škola
Společnost Normfest, s.r.o.:partner ve věci servisní a údr. chemií, nářadí, vybavení dílen a spotřebního materiálu
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.