Noční přejezd z Maďarka do Rumunska a probuzení mezi divokou zvěří a také nákup nových tlumičů made in Czech Republik
Den 4
Z Maďarska nás cesta vedla dál na východ. Silnice byla tak zničená, že místy nebylo možné jet rychleji, než 20 km/h. Absence funkčních tlumičů nám způsobovala mořskou nemoc a my už se nemohli dočkat do bivaku. V pozdních nočních hodinách téměř na konci Maďarska jsme narazili na kemp, kde to stále žilo. Zastavili jsme tam a chtěli něco sníst a přenocovat. Bohužel tam zrovna probíhala svatební oslava a tak nás místní obsluha se "Sorry" poslala pryč.
Už jsme toho měli všichni až až a tak jsem se domluvili, že na prvním příhodném místě sjedeme a přenocujeme tam. Po pár metrech jízdy v hlubokém písku jsme narazili na pole s marihuanou a v ten samý moment obě posádky do hlubokého písku zapadli. Po chvíli vysvobozování jsme se dostali ven a rozhodli se odjezd odsud co možná nejdál. A tak následoval rychlý přesun až do Rumunska.
Konečně v Rumunsku! Pár kilometrů od hranic jsme dojeli k vodní nádrží, kde jsme se ubytovali. Po dlouhé štrece v autě jsme si dali jedno pivo na doplnění tekutin. Kokrhání kohouta o půl páté ráno nám dalo jasně najevo, že už je opravdu nejvyšší čas jít spát. Po probuzení nás čekal poměrně šok. To, co na mapách a po tmě při příjezdu vypadalo jako tábořiště u jezírka byl ve skutečnosti plácek u zelené špinavé nádrže, který spásaly kozy, ovce a koně. Jedna koza byla tak hladová po listech vrby, pod kterou jsme tábořili, že se neváhala použít naše auto stoličku, díky níž se ke šťavnatým listům snáze dostala.
Ráno jsme pohovořili s pár Gumbalisty, kteří přespávali 200 metrů od nás a následovala cesta do nejbližšího velkého města shánět tlumiče. Poměrně blízko jsme narazili na město Oreda, kde se nacházel i checkpoint. Zde jsme po krátkém hledání našli Intercars, kde shodou okolností měli skladem tlumiče pro naše BMW. Velice nás překvapilo, že na tlumičích stálo "Made in Czech Republik"
Z Oredy jsme zamířili do kopců užít si pár sjedzů a výjezdů. S překvapivém jsme zajistili, že zadohrab BMW na sjetých letních pneumatikách má v kopcích lepší trakci, než Fabia na speciálních off-road pneumatikách. Tam kde se kolegové s Fabií trápí a neustále jim hrabou kola, tam my jedem s BMW jak na nedělní nákup do supermarketu.
Po pár hodinách rumunského blbnutí na polích cestách se super výhledy jsme zamířili k tábořišti u krásné říčky a velké jeskyně. Opět jsme na místo spánku dorazili až za tmy a tak jsme se po rychlé večeři odebrali ke spánku. Další den nás čeká totiž výměna tlumičů.
Děkujeme sponzorům
Firma Topkaravany, Roudnice nad Labem: specialista na prodej, pronájem a servis karavanů
Společnost Arriva: jedna z největších dopravních společností v Evropě
Podřipská tenisová škola
Společnost Normfest, s.r.o.:partner ve věci servisní a údr. chemií, nářadí, vybavení dílen a spotřebního materiálu
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?