Noční přejezd z Maďarka do Rumunska a probuzení mezi divokou zvěří a také nákup nových tlumičů made in Czech Republik
Den 4
Z Maďarska nás cesta vedla dál na východ. Silnice byla tak zničená, že místy nebylo možné jet rychleji, než 20 km/h. Absence funkčních tlumičů nám způsobovala mořskou nemoc a my už se nemohli dočkat do bivaku. V pozdních nočních hodinách téměř na konci Maďarska jsme narazili na kemp, kde to stále žilo. Zastavili jsme tam a chtěli něco sníst a přenocovat. Bohužel tam zrovna probíhala svatební oslava a tak nás místní obsluha se "Sorry" poslala pryč.
Už jsme toho měli všichni až až a tak jsem se domluvili, že na prvním příhodném místě sjedeme a přenocujeme tam. Po pár metrech jízdy v hlubokém písku jsme narazili na pole s marihuanou a v ten samý moment obě posádky do hlubokého písku zapadli. Po chvíli vysvobozování jsme se dostali ven a rozhodli se odjezd odsud co možná nejdál. A tak následoval rychlý přesun až do Rumunska.
Konečně v Rumunsku! Pár kilometrů od hranic jsme dojeli k vodní nádrží, kde jsme se ubytovali. Po dlouhé štrece v autě jsme si dali jedno pivo na doplnění tekutin. Kokrhání kohouta o půl páté ráno nám dalo jasně najevo, že už je opravdu nejvyšší čas jít spát. Po probuzení nás čekal poměrně šok. To, co na mapách a po tmě při příjezdu vypadalo jako tábořiště u jezírka byl ve skutečnosti plácek u zelené špinavé nádrže, který spásaly kozy, ovce a koně. Jedna koza byla tak hladová po listech vrby, pod kterou jsme tábořili, že se neváhala použít naše auto stoličku, díky níž se ke šťavnatým listům snáze dostala.
Ráno jsme pohovořili s pár Gumbalisty, kteří přespávali 200 metrů od nás a následovala cesta do nejbližšího velkého města shánět tlumiče. Poměrně blízko jsme narazili na město Oreda, kde se nacházel i checkpoint. Zde jsme po krátkém hledání našli Intercars, kde shodou okolností měli skladem tlumiče pro naše BMW. Velice nás překvapilo, že na tlumičích stálo "Made in Czech Republik"
Z Oredy jsme zamířili do kopců užít si pár sjedzů a výjezdů. S překvapivém jsme zajistili, že zadohrab BMW na sjetých letních pneumatikách má v kopcích lepší trakci, než Fabia na speciálních off-road pneumatikách. Tam kde se kolegové s Fabií trápí a neustále jim hrabou kola, tam my jedem s BMW jak na nedělní nákup do supermarketu.
Po pár hodinách rumunského blbnutí na polích cestách se super výhledy jsme zamířili k tábořišti u krásné říčky a velké jeskyně. Opět jsme na místo spánku dorazili až za tmy a tak jsme se po rychlé večeři odebrali ke spánku. Další den nás čeká totiž výměna tlumičů.
Děkujeme sponzorům
Firma Topkaravany, Roudnice nad Labem: specialista na prodej, pronájem a servis karavanů
Společnost Arriva: jedna z největších dopravních společností v Evropě
Podřipská tenisová škola
Společnost Normfest, s.r.o.:partner ve věci servisní a údr. chemií, nářadí, vybavení dílen a spotřebního materiálu
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?