Výrobce elektromobilů Tesla sníží v příštích třech měsících počet zaměstnanců pracujících za fixní mzdu o deset procent. To je 3,5 procenta celkové pracovní síly firmy, oznámil včera podle ČTK generální ředitel Tesly Elon Musk. Ten oznámil plány na snížení počtu zaměstnanců na začátku tohoto měsíce. Tentokrát si ale po předchozích potížích a ekonomických ztrátách na akciových trzích dal s formulací více záležet.
"Na straně zaměstnanců s pevnou mzdou jsme rostli velmi rychle," řekl Musk v rozhovoru s agenturou Bloomberg. Dodal nicméně, že za rok bude celkový počet zaměstnanců vyšší, a to jak těch s fixní mzdou, tak těch placených od hodiny.
Firma v posledních měsících rychle nabírala nové zaměstnance a celosvětově jich má kolem 100.000. Propouštění, které se dotkne zaměstnanců různých oddělení - od lidských zdrojů až po softwarové inženýry - mnohé překvapilo.
Agentura Reuters včera ještě podle sdělení ČTK uvedla, že bývalí zaměstnanci Tesly firmu žalují za to, že podle nich porušila "hromadným propouštěním" federální zákon, protože o propouštění předem neinformovala. Žalobu podali dva zaměstnanci ze závodu v Nevadě, kteří v červnu dostali výpověď. Tvrdí, že závod muselo opustit více než 500 zaměstnanců a že jejich výpověď byla okamžitá. Firma tak nedodržela federální zákon o hromadném propouštění, podle kterého musí oznámit propouštění 60 dní předem.
Žalující požadují status hromadné žaloby pro všechny bývalé zaměstnance v celých Spojených státech propuštěné v květnu nebo červnu bez předchozího upozornění. Žádají také mzdu a benefity za dobu výpovědní lhůty. Tesla na žádost o komentář k žalobě nereagovala a nevyjádřila se ani k počtu propuštěných zaměstnanců. Sám Musk žalobu bagatelizoval, podle něj zatím nemá žádnou váhu.
"Zdá se, že cokoliv souvisí s Teslou, vyvolává spoustu kliknutí - ať je to triviální, nebo významné. Tuto žalobu, o které mluvíte, bych zařadil do kategorie triviálních," řekl.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.