Výrobce elektromobilů Tesla sníží v příštích třech měsících počet zaměstnanců pracujících za fixní mzdu o deset procent. To je 3,5 procenta celkové pracovní síly firmy, oznámil včera podle ČTK generální ředitel Tesly Elon Musk. Ten oznámil plány na snížení počtu zaměstnanců na začátku tohoto měsíce. Tentokrát si ale po předchozích potížích a ekonomických ztrátách na akciových trzích dal s formulací více záležet.
"Na straně zaměstnanců s pevnou mzdou jsme rostli velmi rychle," řekl Musk v rozhovoru s agenturou Bloomberg. Dodal nicméně, že za rok bude celkový počet zaměstnanců vyšší, a to jak těch s fixní mzdou, tak těch placených od hodiny.
Firma v posledních měsících rychle nabírala nové zaměstnance a celosvětově jich má kolem 100.000. Propouštění, které se dotkne zaměstnanců různých oddělení - od lidských zdrojů až po softwarové inženýry - mnohé překvapilo.
Agentura Reuters včera ještě podle sdělení ČTK uvedla, že bývalí zaměstnanci Tesly firmu žalují za to, že podle nich porušila "hromadným propouštěním" federální zákon, protože o propouštění předem neinformovala. Žalobu podali dva zaměstnanci ze závodu v Nevadě, kteří v červnu dostali výpověď. Tvrdí, že závod muselo opustit více než 500 zaměstnanců a že jejich výpověď byla okamžitá. Firma tak nedodržela federální zákon o hromadném propouštění, podle kterého musí oznámit propouštění 60 dní předem.
Žalující požadují status hromadné žaloby pro všechny bývalé zaměstnance v celých Spojených státech propuštěné v květnu nebo červnu bez předchozího upozornění. Žádají také mzdu a benefity za dobu výpovědní lhůty. Tesla na žádost o komentář k žalobě nereagovala a nevyjádřila se ani k počtu propuštěných zaměstnanců. Sám Musk žalobu bagatelizoval, podle něj zatím nemá žádnou váhu.
"Zdá se, že cokoliv souvisí s Teslou, vyvolává spoustu kliknutí - ať je to triviální, nebo významné. Tuto žalobu, o které mluvíte, bych zařadil do kategorie triviálních," řekl.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.