Tesla bude propouštět, ve velkém

ČTK / AutoRoad.cz, 22. června 2022, 00:42 Google+

Výrobce elektromobilů Tesla sníží v příštích třech měsících počet zaměstnanců pracujících za fixní mzdu o deset procent. To je 3,5 procenta celkové pracovní síly firmy, oznámil včera podle ČTK generální ředitel Tesly Elon Musk. Ten oznámil plány na snížení počtu zaměstnanců na začátku tohoto měsíce. Tentokrát si ale po předchozích potížích a ekonomických ztrátách na akciových trzích dal s formulací více záležet.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Tesla

Tesla | foto: pixabay.com

Sdílejte článek

"Na straně zaměstnanců s pevnou mzdou jsme rostli velmi rychle," řekl Musk v rozhovoru s agenturou Bloomberg. Dodal nicméně, že za rok bude celkový počet zaměstnanců vyšší, a to jak těch s fixní mzdou, tak těch placených od hodiny.

Firma v posledních měsících rychle nabírala nové zaměstnance a celosvětově jich má kolem 100.000. Propouštění, které se dotkne zaměstnanců různých oddělení - od lidských zdrojů až po softwarové inženýry - mnohé překvapilo.

Agentura Reuters včera ještě podle sdělení ČTK uvedla, že bývalí zaměstnanci Tesly firmu žalují za to, že podle nich porušila "hromadným propouštěním" federální zákon, protože o propouštění předem neinformovala. Žalobu podali dva zaměstnanci ze závodu v Nevadě, kteří v červnu dostali výpověď. Tvrdí, že závod muselo opustit více než 500 zaměstnanců a že jejich výpověď byla okamžitá. Firma tak nedodržela federální zákon o hromadném propouštění, podle kterého musí oznámit propouštění 60 dní předem.

Žalující požadují status hromadné žaloby pro všechny bývalé zaměstnance v celých Spojených státech propuštěné v květnu nebo červnu bez předchozího upozornění. Žádají také mzdu a benefity za dobu výpovědní lhůty. Tesla na žádost o komentář k žalobě nereagovala a nevyjádřila se ani k počtu propuštěných zaměstnanců. Sám Musk žalobu bagatelizoval, podle něj zatím nemá žádnou váhu.

img-responsive

Elon Musk (autor: Heisenberg Media) | foto: wikimedia.org

"Zdá se, že cokoliv souvisí s Teslou, vyvolává spoustu kliknutí - ať je to triviální, nebo významné. Tuto žalobu, o které mluvíte, bych zařadil do kategorie triviálních," řekl.

Vytisknout

Diskuze: Tesla bude propouštět, ve velkém

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Hyundai Ioniq 6

TEST Hyundai Ioniq 6 – když aerodynamika a co nejvyšší dojezd hrají prim

Bezpečná jízda v zimních podmínkách

Pirelli radí, jak jezdit v zimě

Která ojetá auta jsou nejméně populární? (ilustrační foto)

Cebia odhalila další velmi rozšířený podvod s ojetými vozy

Ilustrační foto

Kdo chce odškodnění po srážce se zvěří, musí být připraven

Cestování na čtyřech kolech se stalo synonymem pro svobodu, dobrodružství i nezávislost

Pět nejčastějších omylů spojených se zimní dovolenou v karavanu

Volkswagen ID.7 - premiéra téměř pětimetrového čistě bateriového elektrického sedanu vyšší střední třídy

Potvrzeno. Tohle mluví o elektromobilech v Česku jasně

Hyundai IONIQ 5

TEST Hyundai Ioniq 5 AWD – vetřelec z jiné planety, který překvapí i pozlobí

Toyota

Pět základních smyslů při nehodě nečekaně v ohrožení

DS 4 Crossback 1.5 BlueHDi

Test DS4 Rivoli Cross 1.5 BlueHDi 130 EA8, moře stylu, malá spotřeba

ojetá auta

Situace v Česku na trhu ojetých aut za 9 měsíců letošního roku

Kia Stinger

Kia na českém trhu. Oslava nebo smutek?

Představení Škody Superb 4. generace

Škoda Superb 4. generace: Více prostoru a pohodlí, 6 pohonných jednotek, inovativní systémy

Toyota HySE-X1

Toyota bude na Dakaru testovat lehký vodíkový vůz

Toyota GR86

TEST Toyota GR86 - návyková záležitost za cenu běžné Octavie

Ilustrační foto

Podzimní nástrahy: Pozor na nízké slunce, zvěř i ledovku

reklama

Doporučujeme

Škoda zahajuje dopravně-bezpečnostní kampaň "Stay On The Safe Side" pro cyklisty i motoristy

Ne všechna prvenství má Mercedes, nový protikolizní systém vyvinula japonská…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kdo chce odškodnění po srážce se zvěří, musí být připraven

  2. Pirelli radí, jak jezdit v zimě

  3. TEST Hyundai Ioniq 6 – když aerodynamika a co nejvyšší dojezd hrají prim

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud