Výrobce elektromobilů Tesla sníží v příštích třech měsících počet zaměstnanců pracujících za fixní mzdu o deset procent. To je 3,5 procenta celkové pracovní síly firmy, oznámil včera podle ČTK generální ředitel Tesly Elon Musk. Ten oznámil plány na snížení počtu zaměstnanců na začátku tohoto měsíce. Tentokrát si ale po předchozích potížích a ekonomických ztrátách na akciových trzích dal s formulací více záležet.
"Na straně zaměstnanců s pevnou mzdou jsme rostli velmi rychle," řekl Musk v rozhovoru s agenturou Bloomberg. Dodal nicméně, že za rok bude celkový počet zaměstnanců vyšší, a to jak těch s fixní mzdou, tak těch placených od hodiny.
Firma v posledních měsících rychle nabírala nové zaměstnance a celosvětově jich má kolem 100.000. Propouštění, které se dotkne zaměstnanců různých oddělení - od lidských zdrojů až po softwarové inženýry - mnohé překvapilo.
Agentura Reuters včera ještě podle sdělení ČTK uvedla, že bývalí zaměstnanci Tesly firmu žalují za to, že podle nich porušila "hromadným propouštěním" federální zákon, protože o propouštění předem neinformovala. Žalobu podali dva zaměstnanci ze závodu v Nevadě, kteří v červnu dostali výpověď. Tvrdí, že závod muselo opustit více než 500 zaměstnanců a že jejich výpověď byla okamžitá. Firma tak nedodržela federální zákon o hromadném propouštění, podle kterého musí oznámit propouštění 60 dní předem.
Žalující požadují status hromadné žaloby pro všechny bývalé zaměstnance v celých Spojených státech propuštěné v květnu nebo červnu bez předchozího upozornění. Žádají také mzdu a benefity za dobu výpovědní lhůty. Tesla na žádost o komentář k žalobě nereagovala a nevyjádřila se ani k počtu propuštěných zaměstnanců. Sám Musk žalobu bagatelizoval, podle něj zatím nemá žádnou váhu.
"Zdá se, že cokoliv souvisí s Teslou, vyvolává spoustu kliknutí - ať je to triviální, nebo významné. Tuto žalobu, o které mluvíte, bych zařadil do kategorie triviálních," řekl.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?