Ruský výrobce automobilu Lada ve středu po několikaměsíční pauze obnovil výrobu. Sortiment i pracovní doba jsou kvůli západním sankcím zatím omezené. Společnost AvtoVAZ to uvedla podle ČTK ve svém sdělení.
"Dne 8. června 2022 začal Avtovaz AG opět dodávat vozidla – z montážní linky sjela první Lada Granta Classic 2022,“ uvedla největší ruská automobilka. Továrny budou zatím vyrábět jen čtyři dny v týdnu.
AvtoVAZ donedávna patřil do skupiny francouzského automobilového koncernu Renault, nyní ho však Rusko odkoupilo zpět. Kvůli západním sankcím již není k dispozici mnoho dříve dovážených dílů. Vozy se proto vyrábějí pouze s omezenou výbavou. Podle zpráv z médií bude firma automobily Lada dodávat bez ABS a airbagů a bez systému elektronického nouzového volání "Era Glonass", uvedla agentura DPA.
Sankce uvalené kvůli ruské válce na Ukrajině uzavřely prakticky všechny továrny na automobily působící v Rusku. Mnoho západních výrobců automobilů zvažuje úplné zastavení výroby v Rusku.
Prodeje nových aut v zemi od začátku války prudce klesly. V květnu se v Rusku prodalo meziročně o zhruba 80 procent méně nových aut.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?