Ministerstvo vnitra chce podle sdělení ČTK nakoupit nová auta pro dopravní a pořádkovou policii zhruba za miliardu korun bez DPH. Se současnou výší daně by cena měla činit 1,2 miliardy korun. Celkem by policisté měli během tří let obdržet 800 nových vozidel. Vyplývá to z oznámení, které ministerstvo vnitra zveřejnilo ve věstníku veřejných zakázek.
Výběrové řízení je rozděleno na dvě části. V první zakázce hledá ministerstvo dodavatele 500 aut, které budou sloužit hlídkám pořádkové policie. Předpokládaná hodnota zakázky je 619,83 milionu korun bez DPH, s daní pak 750 milionů korun. V druhé zakázce se jedná o dodávku 300 aut pro dopravní policii za 371,9 milionu korun bez DPH, s daní pak částka činí 450 milionů korun. Zájemci se v obou případech mohou hlásit do 8. července.
Hlavním kritériem pro posuzování nabídek bude cena za jedno vozidlo, ministerstvo ale zohlední i to, jakou má vozidlo spotřebu a jaké jsou náklady na jeho údržbu. S vítězem ministerstvo uzavře rámcovou smlouvu. Počet nakupovaných aut v jednotlivých letech se bude podle zadávací dokumentace odvíjet od toho, kolik peněz ministerstvo na nákup dostane ze státního rozpočtu.
Soud v Brně letos v květnu potvrdil zrušení zadávacího řízení na uzavření rámcové smlouvy na dodávky běžných i policejních aut za 2,25 miliardy korun z roku 2019. Tendr už dříve zrušil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Technické podmínky tendru byly podle úřadu stanoveny diskriminačně.
Jako problematické viděl omezení provedení automobilu na typy sedan a hatchback, požadavek na pětidveřovou karoserii i stanovení minimálních rozměrů interiéru vozů. Právě kombinace těchto požadavků vedla podle ÚOHS ve výsledku k bezdůvodné konkurenční výhodě Škody Auto.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?