V srpnu půjde ve Spojených státech do aukce vůz Aston Martin DB5, který vlastnil britský herec Sean Connery. Dražitel, společnost Broad Arrow Auctions, odhaduje, že tento vzácný automobil by se mohl prodat za 1,4 až 1,8 milionu dolarů (až 41,4 milionu Kč). Informoval o tom podle ČTK v neděli zpravodajský server CNBC.
Connery, který zemřel v roce 2020, ztvárnil britského agenta Jamese Bonda v sedmi filmech v období 1962 až 1983. Právě model Aston Martin DB5 je s postavou Jamese Bonda spojován nejvíce. Objevil se v osmi bondovkách, poprvé ve snímku Goldfinger z roku 1964. Britská automobilka těchto vozů vyrobila v letech 1963 až 1965 méně než 1100, což z nich činí vzácný a vyhledávaný artikl.
Connery toto konkrétní auto v žádné bondovce neřídil. Podle hercova syna Jasona Conneryho si pořídil vlastní verzi vozu a rád s ním jezdil.
Auta filmového Jamese Bonda byla v posledním desetiletí na aukcích poměrně vzácná. V roce 2019 se Aston Martin DB5, který byl použit při natáčení bondovky Thunderball z roku 1965, prodal v aukci za 6,4 milionu dolarů, uvádí aukční síň Sotheby's. Toto auto má v blatnících skryté kulomety Browning ráže 30 milimetrů.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.