V srpnu půjde ve Spojených státech do aukce vůz Aston Martin DB5, který vlastnil britský herec Sean Connery. Dražitel, společnost Broad Arrow Auctions, odhaduje, že tento vzácný automobil by se mohl prodat za 1,4 až 1,8 milionu dolarů (až 41,4 milionu Kč). Informoval o tom podle ČTK v neděli zpravodajský server CNBC.
Connery, který zemřel v roce 2020, ztvárnil britského agenta Jamese Bonda v sedmi filmech v období 1962 až 1983. Právě model Aston Martin DB5 je s postavou Jamese Bonda spojován nejvíce. Objevil se v osmi bondovkách, poprvé ve snímku Goldfinger z roku 1964. Britská automobilka těchto vozů vyrobila v letech 1963 až 1965 méně než 1100, což z nich činí vzácný a vyhledávaný artikl.
Connery toto konkrétní auto v žádné bondovce neřídil. Podle hercova syna Jasona Conneryho si pořídil vlastní verzi vozu a rád s ním jezdil.
Auta filmového Jamese Bonda byla v posledním desetiletí na aukcích poměrně vzácná. V roce 2019 se Aston Martin DB5, který byl použit při natáčení bondovky Thunderball z roku 1965, prodal v aukci za 6,4 milionu dolarů, uvádí aukční síň Sotheby's. Toto auto má v blatnících skryté kulomety Browning ráže 30 milimetrů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.