Na Světovém ekonomickém fóru (WEF) ve švýcarském Davosu v úterý podle serveru CNBC uvedl šéf automobilky Volkswagen Herbert Diess, že může VW předstihnout Teslu v prodeji elektromobilů v roce 2025. Německé firmě v nadcházejících měsících pomůže údajně zmírnění problémů s dodavatelským řetězci. Z urputně prosazovaného přechodu na elektromobilitu ale zřejmě nebude těžit Česká republika. Zprávu přinesla ČTK.
"Trhy jsou vždy o budoucnosti," odpověděl Diess na dotaz, proč investoři hodnotí Teslu s takovou prémií oproti tradičním automobilkám, jako je právě největší výrobce vozů Volkswagen. "Tesla je v současné době v čele pokud jde o elektromobily, pravděpodobně je to také již nejvíce zdigitalizovaná automobilka a mají určité výhody,“ pokračoval. "Stále se snažíme držet krok a pravděpodobně je předběhnout do roku 2025, pokud jde o prodej," uvedl Diess a zopakoval své přesvědčení, že Volkswagen by mohl mezeru v prodeji elektromobilů brzy zacelit.
Automobilový průmysl se déle než dva roky potýká s dopady koronavirové pandemie, která mu ztížila přístup k důležitým součástkám, což mu neumožňuje vyrobit tolik vozů, aby uspokojil poptávku. Očekává se, že nedostatek kritických dodávek, zejména pokud jde o výrobu baterií, bude v nadcházejících letech stále omezovat růst prodeje elektrických vozidel. Diess ale očekává, že od druhé poloviny roku se situace na trhu s dodávkami polovodičů zlepší.
Přechod na elektromobilitu ohrožuje pozici České republiky jako evropské velmoci ve výrobě automobilů a také české dceřiné automobilky Volkswagenu Škoda Auto. Česko podle některých hodnocení téměř jistě prohraje vrcholící mezinárodní soutěž o továrny na výrobu baterií do aut i čipů, neboť investorům nevychází dostatečně vstříc.
"Česko sice navenek deklaruje zájem o investory, kteří by mohli postavit továrny na výrobu baterií do aut nebo čipů, ve skutečnosti jim ale nemá moc co nabídnout. Stát si manévrovací prostor vykolíkoval tak nešťastně, že zde ani není šance na rychlou změnu. Investoři naráží na několik zásadních překážek. Tou hlavní je nedostupnost vhodných průmyslových zón, které by byly na tak velké projekty připraveny. Druhou jsou zdlouhavé povolovací procesy, které investorovi neumožní pracovat s reálným harmonogramem výstavby tak, aby byl aspoň trochu srovnatelný s tím, co slibují okolní země. Třetím problémem je zpřísnění investičních pobídek,“ řekl ČTK odborník poradenské společnosti KPMG na zahraniční investice a investiční pobídky Jan Linhart.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.