Na Světovém ekonomickém fóru (WEF) ve švýcarském Davosu v úterý podle serveru CNBC uvedl šéf automobilky Volkswagen Herbert Diess, že může VW předstihnout Teslu v prodeji elektromobilů v roce 2025. Německé firmě v nadcházejících měsících pomůže údajně zmírnění problémů s dodavatelským řetězci. Z urputně prosazovaného přechodu na elektromobilitu ale zřejmě nebude těžit Česká republika. Zprávu přinesla ČTK.
"Trhy jsou vždy o budoucnosti," odpověděl Diess na dotaz, proč investoři hodnotí Teslu s takovou prémií oproti tradičním automobilkám, jako je právě největší výrobce vozů Volkswagen. "Tesla je v současné době v čele pokud jde o elektromobily, pravděpodobně je to také již nejvíce zdigitalizovaná automobilka a mají určité výhody,“ pokračoval. "Stále se snažíme držet krok a pravděpodobně je předběhnout do roku 2025, pokud jde o prodej," uvedl Diess a zopakoval své přesvědčení, že Volkswagen by mohl mezeru v prodeji elektromobilů brzy zacelit.
Automobilový průmysl se déle než dva roky potýká s dopady koronavirové pandemie, která mu ztížila přístup k důležitým součástkám, což mu neumožňuje vyrobit tolik vozů, aby uspokojil poptávku. Očekává se, že nedostatek kritických dodávek, zejména pokud jde o výrobu baterií, bude v nadcházejících letech stále omezovat růst prodeje elektrických vozidel. Diess ale očekává, že od druhé poloviny roku se situace na trhu s dodávkami polovodičů zlepší.
Přechod na elektromobilitu ohrožuje pozici České republiky jako evropské velmoci ve výrobě automobilů a také české dceřiné automobilky Volkswagenu Škoda Auto. Česko podle některých hodnocení téměř jistě prohraje vrcholící mezinárodní soutěž o továrny na výrobu baterií do aut i čipů, neboť investorům nevychází dostatečně vstříc.
"Česko sice navenek deklaruje zájem o investory, kteří by mohli postavit továrny na výrobu baterií do aut nebo čipů, ve skutečnosti jim ale nemá moc co nabídnout. Stát si manévrovací prostor vykolíkoval tak nešťastně, že zde ani není šance na rychlou změnu. Investoři naráží na několik zásadních překážek. Tou hlavní je nedostupnost vhodných průmyslových zón, které by byly na tak velké projekty připraveny. Druhou jsou zdlouhavé povolovací procesy, které investorovi neumožní pracovat s reálným harmonogramem výstavby tak, aby byl aspoň trochu srovnatelný s tím, co slibují okolní země. Třetím problémem je zpřísnění investičních pobídek,“ řekl ČTK odborník poradenské společnosti KPMG na zahraniční investice a investiční pobídky Jan Linhart.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?