Na Světovém ekonomickém fóru (WEF) ve švýcarském Davosu v úterý podle serveru CNBC uvedl šéf automobilky Volkswagen Herbert Diess, že může VW předstihnout Teslu v prodeji elektromobilů v roce 2025. Německé firmě v nadcházejících měsících pomůže údajně zmírnění problémů s dodavatelským řetězci. Z urputně prosazovaného přechodu na elektromobilitu ale zřejmě nebude těžit Česká republika. Zprávu přinesla ČTK.
"Trhy jsou vždy o budoucnosti," odpověděl Diess na dotaz, proč investoři hodnotí Teslu s takovou prémií oproti tradičním automobilkám, jako je právě největší výrobce vozů Volkswagen. "Tesla je v současné době v čele pokud jde o elektromobily, pravděpodobně je to také již nejvíce zdigitalizovaná automobilka a mají určité výhody,“ pokračoval. "Stále se snažíme držet krok a pravděpodobně je předběhnout do roku 2025, pokud jde o prodej," uvedl Diess a zopakoval své přesvědčení, že Volkswagen by mohl mezeru v prodeji elektromobilů brzy zacelit.
Automobilový průmysl se déle než dva roky potýká s dopady koronavirové pandemie, která mu ztížila přístup k důležitým součástkám, což mu neumožňuje vyrobit tolik vozů, aby uspokojil poptávku. Očekává se, že nedostatek kritických dodávek, zejména pokud jde o výrobu baterií, bude v nadcházejících letech stále omezovat růst prodeje elektrických vozidel. Diess ale očekává, že od druhé poloviny roku se situace na trhu s dodávkami polovodičů zlepší.
Přechod na elektromobilitu ohrožuje pozici České republiky jako evropské velmoci ve výrobě automobilů a také české dceřiné automobilky Volkswagenu Škoda Auto. Česko podle některých hodnocení téměř jistě prohraje vrcholící mezinárodní soutěž o továrny na výrobu baterií do aut i čipů, neboť investorům nevychází dostatečně vstříc.
"Česko sice navenek deklaruje zájem o investory, kteří by mohli postavit továrny na výrobu baterií do aut nebo čipů, ve skutečnosti jim ale nemá moc co nabídnout. Stát si manévrovací prostor vykolíkoval tak nešťastně, že zde ani není šance na rychlou změnu. Investoři naráží na několik zásadních překážek. Tou hlavní je nedostupnost vhodných průmyslových zón, které by byly na tak velké projekty připraveny. Druhou jsou zdlouhavé povolovací procesy, které investorovi neumožní pracovat s reálným harmonogramem výstavby tak, aby byl aspoň trochu srovnatelný s tím, co slibují okolní země. Třetím problémem je zpřísnění investičních pobídek,“ řekl ČTK odborník poradenské společnosti KPMG na zahraniční investice a investiční pobídky Jan Linhart.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?