ŠKODA FABIA se umístila na stupních vítězů v anketě Auto roku 2021/2022 v ČR. Nejnovější hatchback mladoboleslavské značky oslovil odbornou novinářskou porotu složenou z 23 motoristických žurnalistů, jejichž hodnocení ho vyneslo na 3. místo mezi šesticí finalistů. Letošní ročník tradiční soutěže pak přinesl mladoboleslavské automobilce ještě jeden úspěch. U veřejnosti zvítězil v kategorii střední SUV a crossover model ENYAQ iV.
Medailové umístění v prestižní národní anketě, v níž se po roční absenci výjimečně oceňovaly automobilové novinky za poslední 2 roky, podtrhuje veškeré přednosti nového modelu FABIA, který je aktuálně nejprodávanějším osobním vozem na českém trhu. Díky svým vyváženým vlastnostem zaujal odbornou porotu. Opět se tak ukázalo, že jde o velmi oblíbený automobil, který zcela vyhovuje požadavkům tuzemských zákazníků.
Hlasování v anketě Auto roku 2021/2022 v České republice, kterou pořádá Svaz dovozců automobilů (SDA), probíhá ve dvou liniích. V jedné svého favorita volí veřejnost, která vybírá nejlepší automobily v jednotlivých kategoriích. V hlavní části pak rozhoduje odborná porota složená ze zástupců významných českých médií. ŠKODA FABIA se na základě hlasování umístila v silné konkurenci na 3. místě. Absolutním vítězem se stal model BMW i4, na druhém místě skončil model Subaru Outback . Za modelem FABIA následovaly Opel Astra, Peugeot 308 a Dacia Jogger. Model ENYAQ iV si odnesl vítězství v kategorii středních SUV a crossoverů z hlasování veřejnosti.
„Vážíme si všech získaných vavřínů, FABIA potvrdila svou oblíbenost na českém trhu. Je pro nás důležité ale i hlasování veřejnosti a vítězství modelu ENYAQ iV, který je pro nás zásadním modelem budoucnosti. Mezi elektromobily si letos drží tržní podíl 40 %, což je skvělý výsledek, na němž chceme dále stavět.“
Jiří Maláček, vedoucí českého zastoupení automobilky ŠKODA AUTO
Přestože ŠKODA FABIA vstoupila na český trh teprve v závěru loňského roku, opanovala už žebříček nejprodávanějších vozů v České republice. Stejně jako porotci i zákazníci oceňují její kvality v rámci segmentu A0. Nejčastějším důvodem pro koupi je přesvědčivý poměr ceny a užitné hodnoty, nízké provozní náklady a velkorysý vnitřní prostor. K tomu přidává ještě velmi emocionální vzhled, vylepšené jízdní vlastnosti a mnoho sofistikovaných asistenčních systémů. ŠKODA FABIA, která narostla na délku 4108 mm a stala se celkově dospělým vozem, spočívá na koncernové modulární platformě MQB A0. Objem zavazadlového prostoru, který byl nadprůměrný už v předchozí generaci, se zvětšil o dalších 50 l na rekordních 380 l.
ŠKODA FABIA je úspěšná nejen na domácím kolbišti, ale i v zahraničí. Čtenáři německého motoristického časopisu auto motor und sport ji v rámci ankety Autonis vybrali jako nejlepší designovou novinku roku 2021 v kategorii malých vozů, kde se prosadila mezi šesti konkurenty. V čtenářské anketě “Auto Trophy”, kterou pořádá německý odborný časopis Auto Zeitung, zase triumfovala v kategorii importovaných malých vozů se ziskem téměř 30 % hlasů. V prestižní soutěži „Best Buy Car of Europe in 2022“, jejíž porotu tvoří 32 renomovaných novinářů z 32 evropských zemí, skončila mezi 7 nejzásadnějšími novinkami roku na skvělém 2. místě.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?