ŠKODA FABIA se umístila na stupních vítězů v anketě Auto roku 2021/2022 v ČR. Nejnovější hatchback mladoboleslavské značky oslovil odbornou novinářskou porotu složenou z 23 motoristických žurnalistů, jejichž hodnocení ho vyneslo na 3. místo mezi šesticí finalistů. Letošní ročník tradiční soutěže pak přinesl mladoboleslavské automobilce ještě jeden úspěch. U veřejnosti zvítězil v kategorii střední SUV a crossover model ENYAQ iV.
Medailové umístění v prestižní národní anketě, v níž se po roční absenci výjimečně oceňovaly automobilové novinky za poslední 2 roky, podtrhuje veškeré přednosti nového modelu FABIA, který je aktuálně nejprodávanějším osobním vozem na českém trhu. Díky svým vyváženým vlastnostem zaujal odbornou porotu. Opět se tak ukázalo, že jde o velmi oblíbený automobil, který zcela vyhovuje požadavkům tuzemských zákazníků.
Hlasování v anketě Auto roku 2021/2022 v České republice, kterou pořádá Svaz dovozců automobilů (SDA), probíhá ve dvou liniích. V jedné svého favorita volí veřejnost, která vybírá nejlepší automobily v jednotlivých kategoriích. V hlavní části pak rozhoduje odborná porota složená ze zástupců významných českých médií. ŠKODA FABIA se na základě hlasování umístila v silné konkurenci na 3. místě. Absolutním vítězem se stal model BMW i4, na druhém místě skončil model Subaru Outback . Za modelem FABIA následovaly Opel Astra, Peugeot 308 a Dacia Jogger. Model ENYAQ iV si odnesl vítězství v kategorii středních SUV a crossoverů z hlasování veřejnosti.
„Vážíme si všech získaných vavřínů, FABIA potvrdila svou oblíbenost na českém trhu. Je pro nás důležité ale i hlasování veřejnosti a vítězství modelu ENYAQ iV, který je pro nás zásadním modelem budoucnosti. Mezi elektromobily si letos drží tržní podíl 40 %, což je skvělý výsledek, na němž chceme dále stavět.“
Jiří Maláček, vedoucí českého zastoupení automobilky ŠKODA AUTO
Přestože ŠKODA FABIA vstoupila na český trh teprve v závěru loňského roku, opanovala už žebříček nejprodávanějších vozů v České republice. Stejně jako porotci i zákazníci oceňují její kvality v rámci segmentu A0. Nejčastějším důvodem pro koupi je přesvědčivý poměr ceny a užitné hodnoty, nízké provozní náklady a velkorysý vnitřní prostor. K tomu přidává ještě velmi emocionální vzhled, vylepšené jízdní vlastnosti a mnoho sofistikovaných asistenčních systémů. ŠKODA FABIA, která narostla na délku 4108 mm a stala se celkově dospělým vozem, spočívá na koncernové modulární platformě MQB A0. Objem zavazadlového prostoru, který byl nadprůměrný už v předchozí generaci, se zvětšil o dalších 50 l na rekordních 380 l.
ŠKODA FABIA je úspěšná nejen na domácím kolbišti, ale i v zahraničí. Čtenáři německého motoristického časopisu auto motor und sport ji v rámci ankety Autonis vybrali jako nejlepší designovou novinku roku 2021 v kategorii malých vozů, kde se prosadila mezi šesti konkurenty. V čtenářské anketě “Auto Trophy”, kterou pořádá německý odborný časopis Auto Zeitung, zase triumfovala v kategorii importovaných malých vozů se ziskem téměř 30 % hlasů. V prestižní soutěži „Best Buy Car of Europe in 2022“, jejíž porotu tvoří 32 renomovaných novinářů z 32 evropských zemí, skončila mezi 7 nejzásadnějšími novinkami roku na skvělém 2. místě.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?