ŠKODA FABIA se umístila na stupních vítězů v anketě Auto roku 2021/2022 v ČR. Nejnovější hatchback mladoboleslavské značky oslovil odbornou novinářskou porotu složenou z 23 motoristických žurnalistů, jejichž hodnocení ho vyneslo na 3. místo mezi šesticí finalistů. Letošní ročník tradiční soutěže pak přinesl mladoboleslavské automobilce ještě jeden úspěch. U veřejnosti zvítězil v kategorii střední SUV a crossover model ENYAQ iV.
Medailové umístění v prestižní národní anketě, v níž se po roční absenci výjimečně oceňovaly automobilové novinky za poslední 2 roky, podtrhuje veškeré přednosti nového modelu FABIA, který je aktuálně nejprodávanějším osobním vozem na českém trhu. Díky svým vyváženým vlastnostem zaujal odbornou porotu. Opět se tak ukázalo, že jde o velmi oblíbený automobil, který zcela vyhovuje požadavkům tuzemských zákazníků.
Hlasování v anketě Auto roku 2021/2022 v České republice, kterou pořádá Svaz dovozců automobilů (SDA), probíhá ve dvou liniích. V jedné svého favorita volí veřejnost, která vybírá nejlepší automobily v jednotlivých kategoriích. V hlavní části pak rozhoduje odborná porota složená ze zástupců významných českých médií. ŠKODA FABIA se na základě hlasování umístila v silné konkurenci na 3. místě. Absolutním vítězem se stal model BMW i4, na druhém místě skončil model Subaru Outback . Za modelem FABIA následovaly Opel Astra, Peugeot 308 a Dacia Jogger. Model ENYAQ iV si odnesl vítězství v kategorii středních SUV a crossoverů z hlasování veřejnosti.
„Vážíme si všech získaných vavřínů, FABIA potvrdila svou oblíbenost na českém trhu. Je pro nás důležité ale i hlasování veřejnosti a vítězství modelu ENYAQ iV, který je pro nás zásadním modelem budoucnosti. Mezi elektromobily si letos drží tržní podíl 40 %, což je skvělý výsledek, na němž chceme dále stavět.“
Jiří Maláček, vedoucí českého zastoupení automobilky ŠKODA AUTO
Přestože ŠKODA FABIA vstoupila na český trh teprve v závěru loňského roku, opanovala už žebříček nejprodávanějších vozů v České republice. Stejně jako porotci i zákazníci oceňují její kvality v rámci segmentu A0. Nejčastějším důvodem pro koupi je přesvědčivý poměr ceny a užitné hodnoty, nízké provozní náklady a velkorysý vnitřní prostor. K tomu přidává ještě velmi emocionální vzhled, vylepšené jízdní vlastnosti a mnoho sofistikovaných asistenčních systémů. ŠKODA FABIA, která narostla na délku 4108 mm a stala se celkově dospělým vozem, spočívá na koncernové modulární platformě MQB A0. Objem zavazadlového prostoru, který byl nadprůměrný už v předchozí generaci, se zvětšil o dalších 50 l na rekordních 380 l.
ŠKODA FABIA je úspěšná nejen na domácím kolbišti, ale i v zahraničí. Čtenáři německého motoristického časopisu auto motor und sport ji v rámci ankety Autonis vybrali jako nejlepší designovou novinku roku 2021 v kategorii malých vozů, kde se prosadila mezi šesti konkurenty. V čtenářské anketě “Auto Trophy”, kterou pořádá německý odborný časopis Auto Zeitung, zase triumfovala v kategorii importovaných malých vozů se ziskem téměř 30 % hlasů. V prestižní soutěži „Best Buy Car of Europe in 2022“, jejíž porotu tvoří 32 renomovaných novinářů z 32 evropských zemí, skončila mezi 7 nejzásadnějšími novinkami roku na skvělém 2. místě.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?