Počet elektromobilů na silnicích po celém světě v polovině letošního roku překročí 20 milionů. Předpovídá to podle agentury Bloomberg analytická společnost BloombergNEF (BNEF). Informaci přinesla ČTK. V roce 2016 přitom byl na silnicích pouze jeden milion elektromobilů. Údaje zahrnují automobily s čistě elektrickým pohonem a hybridní vozy, které umožňují dobíjet baterii z elektrické sítě.
BNEF navíc předpokládá, že ve druhém pololetí každý měsíc na silnicích přibude téměř milion elektromobilů. Upozorňuje rovněž, že růst je mnohem rychlejší, než mnozí před několika lety očekávali. BNEF například v roce 2016 předpovídala, že do roku 2035 bude na silnicích 71 milionů elektromobilů. Nyní tento počet očekává již v roce 2025.
(Poznámka red. BNEF však poněkud zapomněla dodat, kolik takový překvapivý růst zájmu stojí a nebo bude stát daňové poplatníky.)
BNEF rovněž upozornila, že na celkovém počtu doposud prodaných elektromobilů se 46 procenty podílí Čína. Na druhém místě je Evropa s 34 procenty, následuje Severní Amerika s 15 procenty. Na zbytek světa pak připadá pouze pět procent dosud prodaných elektromobilů.
Většinu elektromobilů tvoří vozy s čistě elektrickým pohonem. Hybridní automobily umožňující dobíjet baterii z elektrické sítě jsou rozšířené zejména v Evropě, kde automobilkám pomáhají plnit zpřísňující se emisní normy, upozornila BNEF.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.