Počet elektromobilů na silnicích po celém světě v polovině letošního roku překročí 20 milionů. Předpovídá to podle agentury Bloomberg analytická společnost BloombergNEF (BNEF). Informaci přinesla ČTK. V roce 2016 přitom byl na silnicích pouze jeden milion elektromobilů. Údaje zahrnují automobily s čistě elektrickým pohonem a hybridní vozy, které umožňují dobíjet baterii z elektrické sítě.
BNEF navíc předpokládá, že ve druhém pololetí každý měsíc na silnicích přibude téměř milion elektromobilů. Upozorňuje rovněž, že růst je mnohem rychlejší, než mnozí před několika lety očekávali. BNEF například v roce 2016 předpovídala, že do roku 2035 bude na silnicích 71 milionů elektromobilů. Nyní tento počet očekává již v roce 2025.
(Poznámka red. BNEF však poněkud zapomněla dodat, kolik takový překvapivý růst zájmu stojí a nebo bude stát daňové poplatníky.)
BNEF rovněž upozornila, že na celkovém počtu doposud prodaných elektromobilů se 46 procenty podílí Čína. Na druhém místě je Evropa s 34 procenty, následuje Severní Amerika s 15 procenty. Na zbytek světa pak připadá pouze pět procent dosud prodaných elektromobilů.
Většinu elektromobilů tvoří vozy s čistě elektrickým pohonem. Hybridní automobily umožňující dobíjet baterii z elektrické sítě jsou rozšířené zejména v Evropě, kde automobilkám pomáhají plnit zpřísňující se emisní normy, upozornila BNEF.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?