Model Honda Civic Type R nové generace vytvořil nový traťový rekord pro vozy s pohonem přední nápravy na světoznámém okruhu Suzuka v Japonsku. Trať dlouhou 5,8 km ujel za 2 minuty a 23,120 sekundy*, o 0,873 sekundy rychleji než jeho předchůdce, Honda Civic Type R Limited Edition 2021.
Nový čas byl dosažen během závěrečného hodnocení vývoje tohoto modelu 15. března 2022. Zcela nový model Civic Type R je nejnovější výkonný vůz, který se osvědčil na ikonickém mezinárodním závodním okruhu Suzuka, který je známý svými vysokorychlostními šikanami a náročnými zatáčkami. Trať se často označuje za jeden z největších světových okruhů. Od roku 1962 zde společnost Honda testuje výkonné vozy a od roku 1987 je s výjimkou dvou ročníků domovem Velké ceny Japonska Formule 1.
Předchozí traťový rekord pro vozy s pohonem přední nápravy na okruhu Suzuka, 2 minuty a 23,993 sekundy, vytvořil vývojový vůz Civic Type R Limited Edition v únoru 2020. Předtím desátá generace modelu Civic Type R GT společnosti Honda překonala v roce 2017 na okruhu Nürburgring Nordschleife traťový rekord pro vozy s pohonem přední nápravy s časem 7 minut a 43,8 sekundy. Výrobní specifikace modelu Civic Type R GT dále překonávaly rekordy sériových vozů s pohonem přední nápravy na pěti legendárních evropských závodních tratích.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.