Model Honda Civic Type R nové generace vytvořil nový traťový rekord pro vozy s pohonem přední nápravy na světoznámém okruhu Suzuka v Japonsku. Trať dlouhou 5,8 km ujel za 2 minuty a 23,120 sekundy*, o 0,873 sekundy rychleji než jeho předchůdce, Honda Civic Type R Limited Edition 2021.
Nový čas byl dosažen během závěrečného hodnocení vývoje tohoto modelu 15. března 2022. Zcela nový model Civic Type R je nejnovější výkonný vůz, který se osvědčil na ikonickém mezinárodním závodním okruhu Suzuka, který je známý svými vysokorychlostními šikanami a náročnými zatáčkami. Trať se často označuje za jeden z největších světových okruhů. Od roku 1962 zde společnost Honda testuje výkonné vozy a od roku 1987 je s výjimkou dvou ročníků domovem Velké ceny Japonska Formule 1.
Předchozí traťový rekord pro vozy s pohonem přední nápravy na okruhu Suzuka, 2 minuty a 23,993 sekundy, vytvořil vývojový vůz Civic Type R Limited Edition v únoru 2020. Předtím desátá generace modelu Civic Type R GT společnosti Honda překonala v roce 2017 na okruhu Nürburgring Nordschleife traťový rekord pro vozy s pohonem přední nápravy s časem 7 minut a 43,8 sekundy. Výrobní specifikace modelu Civic Type R GT dále překonávaly rekordy sériových vozů s pohonem přední nápravy na pěti legendárních evropských závodních tratích.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.