Výběr nového předsedy představenstva Škody Auto byl podle odborů historicky nejvíce náročný. Nový šéf musel obstát především u vlastnických rodin koncernu Volkswagen Piëch a Porsche, uvedl podle ČTK dnes týdeník Škodovácký odborář. Od 1. července převezme řízení Škody Auto Klaus Zellmer.
"Postupně padaly různé návrhy, nakonec jsme se dohodli, že dáme hlavní slovo rodinám majoritních majitelů, tedy rodinám Porsche a Piëchů," uvedl předseda podnikové rady Jaroslav Povšík. Uvedl, že ze Zellmera má dobrý pocit jako z moderně uvažujícího manažera s potřebnými vizemi. "Je zřejmé, jak sám zdůraznil, že si velmi považuje možnosti řídit firmu Škoda," uvedl Povšík.
"Pro Škoda Auto se nám podařilo získat jednoho z našich nejrenomovanějších manažerů. Klaus Zellmer má za sebou více než 20 let zkušeností z automobilového průmyslu. Během této doby se vypracoval nejen na absolutního automobilového experta, ale také dokázal, že má velký strategický a podnikatelský rozhled," okomentoval výběr nového šéfa firmy předseda dozorčí rady Škoda Auto Murat Aksel.
Zellmer nahradí dosavadního šéfa Thomase Schäfera, který převezme k 1. červenci funkci předsedy představenstva značky Volkswagen, zároveň se stane členem koncernového představenstva a bude řídit skupinu značek, mezi které spadá například Volkswagen, Seat a Škoda. Schäfer opustí Škodu na konci června.
Absolvent studia podnikové ekonomiky Klaus Zellmer zahájil svou profesní dráhu v roce 1997 jako asistent člena představenstva ve společnosti Porsche AG. V roce 2015 byl Zellmer jmenován prezidentem a generálním ředitelem společnosti Porsche Cars North America v americké Atlantě. Od 15. září 2020 je Klaus Zellmer členem představenstva značky Volkswagen.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?