Výběr nového předsedy představenstva Škody Auto byl podle odborů historicky nejvíce náročný. Nový šéf musel obstát především u vlastnických rodin koncernu Volkswagen Piëch a Porsche, uvedl podle ČTK dnes týdeník Škodovácký odborář. Od 1. července převezme řízení Škody Auto Klaus Zellmer.
"Postupně padaly různé návrhy, nakonec jsme se dohodli, že dáme hlavní slovo rodinám majoritních majitelů, tedy rodinám Porsche a Piëchů," uvedl předseda podnikové rady Jaroslav Povšík. Uvedl, že ze Zellmera má dobrý pocit jako z moderně uvažujícího manažera s potřebnými vizemi. "Je zřejmé, jak sám zdůraznil, že si velmi považuje možnosti řídit firmu Škoda," uvedl Povšík.
"Pro Škoda Auto se nám podařilo získat jednoho z našich nejrenomovanějších manažerů. Klaus Zellmer má za sebou více než 20 let zkušeností z automobilového průmyslu. Během této doby se vypracoval nejen na absolutního automobilového experta, ale také dokázal, že má velký strategický a podnikatelský rozhled," okomentoval výběr nového šéfa firmy předseda dozorčí rady Škoda Auto Murat Aksel.
Zellmer nahradí dosavadního šéfa Thomase Schäfera, který převezme k 1. červenci funkci předsedy představenstva značky Volkswagen, zároveň se stane členem koncernového představenstva a bude řídit skupinu značek, mezi které spadá například Volkswagen, Seat a Škoda. Schäfer opustí Škodu na konci června.
Absolvent studia podnikové ekonomiky Klaus Zellmer zahájil svou profesní dráhu v roce 1997 jako asistent člena představenstva ve společnosti Porsche AG. V roce 2015 byl Zellmer jmenován prezidentem a generálním ředitelem společnosti Porsche Cars North America v americké Atlantě. Od 15. září 2020 je Klaus Zellmer členem představenstva značky Volkswagen.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.