Ve Francii se v prvním čtvrtletí poprvé prodalo podle sdělení ČTK více nových elektrifikovaných vozů, než aut na benzín. Pomohly tomu vládní dotace a vysoké ceny u benzínových pump. Údaj zveřejnilo sdružení Plateforme automobile (PFA). Celkově se prodej nových aut ve Francii v prvním kvartálu ale snížil a zaznamenal již desátý měsíc poklesu v řadě!
V samotném březnu se nových aut prodalo meziročně o 20 procent méně. Automobilový průmysl se potýká s problémy dodavatelského řetězce včetně globálního nedostatku polovodičových čipů, připomněla agentura Reuters.
Prodej plně elektrických a hybridních modelů představoval téměř 40 procent prodeje nových vozů oproti 38,3 procenta konvenčních benzínových modelů. Ale po přičtení tržního podílu prodeje dieselových modelů, který činil 16,5 procenta, byly v prvním čtvrtletí modely s čistě spalovacím motorem stále ve většině.
Podle Reuters je to však velký skok, protože elektromobily se dostaly na trh ve větší míře teprve před třemi roky. Příčinu současného francouzského úspěchu elektrifikovaných modelů lze ale přičíst na vrub zejména dotacím, masáži sdělovacími prostředky, tlaku samotných výrobců upřednostňujících montáž nedostatkových čipů do elektrifikovaných vozů a tím prodlužování čekacích lhůt na vozy jen se spalovacím motorem, dále hrozícímu zákazu automobilů na fosilní paliva či finanční postihování jejich provozování ze strany vlády či EU a v neposlední míře vysoké ceně benzínu a nejistotě v dodávkách ropy do Evropy.
Nejprodávanějším elektromobilem ve Francii byl v březnu Model 3 od Tesly, následovaný Dacií Spring od Renaultu a Peugeotem 208 koncernu Stellantis.
Automobilový trh ve Francii se v roce 2020 vinou koronavirové pandemie propadl, loni ale mírně vzrostl. V letošním prvním čtvrtletí se prodej nových vozů však meziročně snížil o celých 17,3 procenta a jak bylo uvedeno výše, prodeje klesají desátý měsíc v řadě.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?