Ve Francii se v prvním čtvrtletí poprvé prodalo podle sdělení ČTK více nových elektrifikovaných vozů, než aut na benzín. Pomohly tomu vládní dotace a vysoké ceny u benzínových pump. Údaj zveřejnilo sdružení Plateforme automobile (PFA). Celkově se prodej nových aut ve Francii v prvním kvartálu ale snížil a zaznamenal již desátý měsíc poklesu v řadě!
V samotném březnu se nových aut prodalo meziročně o 20 procent méně. Automobilový průmysl se potýká s problémy dodavatelského řetězce včetně globálního nedostatku polovodičových čipů, připomněla agentura Reuters.
Prodej plně elektrických a hybridních modelů představoval téměř 40 procent prodeje nových vozů oproti 38,3 procenta konvenčních benzínových modelů. Ale po přičtení tržního podílu prodeje dieselových modelů, který činil 16,5 procenta, byly v prvním čtvrtletí modely s čistě spalovacím motorem stále ve většině.
Podle Reuters je to však velký skok, protože elektromobily se dostaly na trh ve větší míře teprve před třemi roky. Příčinu současného francouzského úspěchu elektrifikovaných modelů lze ale přičíst na vrub zejména dotacím, masáži sdělovacími prostředky, tlaku samotných výrobců upřednostňujících montáž nedostatkových čipů do elektrifikovaných vozů a tím prodlužování čekacích lhůt na vozy jen se spalovacím motorem, dále hrozícímu zákazu automobilů na fosilní paliva či finanční postihování jejich provozování ze strany vlády či EU a v neposlední míře vysoké ceně benzínu a nejistotě v dodávkách ropy do Evropy.
Nejprodávanějším elektromobilem ve Francii byl v březnu Model 3 od Tesly, následovaný Dacií Spring od Renaultu a Peugeotem 208 koncernu Stellantis.
Automobilový trh ve Francii se v roce 2020 vinou koronavirové pandemie propadl, loni ale mírně vzrostl. V letošním prvním čtvrtletí se prodej nových vozů však meziročně snížil o celých 17,3 procenta a jak bylo uvedeno výše, prodeje klesají desátý měsíc v řadě.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!