Ve Francii se v prvním čtvrtletí poprvé prodalo podle sdělení ČTK více nových elektrifikovaných vozů, než aut na benzín. Pomohly tomu vládní dotace a vysoké ceny u benzínových pump. Údaj zveřejnilo sdružení Plateforme automobile (PFA). Celkově se prodej nových aut ve Francii v prvním kvartálu ale snížil a zaznamenal již desátý měsíc poklesu v řadě!
V samotném březnu se nových aut prodalo meziročně o 20 procent méně. Automobilový průmysl se potýká s problémy dodavatelského řetězce včetně globálního nedostatku polovodičových čipů, připomněla agentura Reuters.
Prodej plně elektrických a hybridních modelů představoval téměř 40 procent prodeje nových vozů oproti 38,3 procenta konvenčních benzínových modelů. Ale po přičtení tržního podílu prodeje dieselových modelů, který činil 16,5 procenta, byly v prvním čtvrtletí modely s čistě spalovacím motorem stále ve většině.
Podle Reuters je to však velký skok, protože elektromobily se dostaly na trh ve větší míře teprve před třemi roky. Příčinu současného francouzského úspěchu elektrifikovaných modelů lze ale přičíst na vrub zejména dotacím, masáži sdělovacími prostředky, tlaku samotných výrobců upřednostňujících montáž nedostatkových čipů do elektrifikovaných vozů a tím prodlužování čekacích lhůt na vozy jen se spalovacím motorem, dále hrozícímu zákazu automobilů na fosilní paliva či finanční postihování jejich provozování ze strany vlády či EU a v neposlední míře vysoké ceně benzínu a nejistotě v dodávkách ropy do Evropy.
Nejprodávanějším elektromobilem ve Francii byl v březnu Model 3 od Tesly, následovaný Dacií Spring od Renaultu a Peugeotem 208 koncernu Stellantis.
Automobilový trh ve Francii se v roce 2020 vinou koronavirové pandemie propadl, loni ale mírně vzrostl. V letošním prvním čtvrtletí se prodej nových vozů však meziročně snížil o celých 17,3 procenta a jak bylo uvedeno výše, prodeje klesají desátý měsíc v řadě.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.