Českou automobilku Škoda auto od 1. července povede současný šéf prodeje značky Volkswagen Klaus Zellmer, který ve funkci nahradí Thomase Schäfera. S odvoláním na své zdroje to podle ČTK včera uvedl německý magazín Automobilwoche. Schäfer včera převzal provozní řízení značky VW, zároveň ale do konce června povede i Škodu Auto.
Škoda, která stejně jako značka VW patří pod koncern Volkswagen, by v těchto dnech měla výběr nového šéfa podle očekávání oznámit. Týdeník Škodovácký odborář v únoru uvedl, že ve hře o šéfa Škody je devět uchazečů. Automobilwoche před zhruba týdnem napsal, že v užším výběru jsou již jen dva kandidáti, dnes pak uvedl, že vítězem výběru se stal Zellmer. "Shodně to uvádí několik zdrojů," napsal magazín.
Schäfer do čela české automobilky přišel 3. srpna 2020, z funkce tak odejde téměř po dvouletém působení. V březnovém rozhovoru s deníkem Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) uvedl, že chce, aby si mateřský koncern Volkswagen vybral pro vybudování továrny na automobilové baterie Českou republiku. Schäferovu podporu označil FAZ za dárek na rozloučenou.
Zellmer je od září 2020 šéfem prodeje, marketingu a poprodejních služeb automobilky Volkswagen.
V roce 1994 začínal kariéru jako projektový manažer v Institutu pro automobilový průmysl (IFA) v Nürtingenu. V roce 1997 nastoupil do automobilky Porsche, kde působil postupně jako asistent představenstva, oblastní a projektový manažer, vedoucí marketingu a v letech 2010 až 2015 byl šéfem představenstva tohoto stuttgartského výrobce sportovních aut. Od roku 2015 do roku 2020 byl šéfem zastoupení značky ve Spojených státech.
Narodil se v roce 1967 ve Stuttgartu. Vystudoval obchodní administrativu na Vysoké škole aplikovaných věd v Nürtingenu. Absolvoval studijní stáže v Británii, Francii a Spojených státech.
Přehled předsedů představenstva Škody Auto od vstupu VW:Ludvík Kalma, 1991-1996Vratislav Kulhánek, 1997-2004Detlef Wittig, 2004-2007Reinhard Jung, 2007-2010Winfried Vahland, 2010-2015Bernhard Maier, 2015-2020Thomas Schäfer, 2020-2022
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).