Českou automobilku Škoda auto od 1. července povede současný šéf prodeje značky Volkswagen Klaus Zellmer, který ve funkci nahradí Thomase Schäfera. S odvoláním na své zdroje to podle ČTK včera uvedl německý magazín Automobilwoche. Schäfer včera převzal provozní řízení značky VW, zároveň ale do konce června povede i Škodu Auto.
Škoda, která stejně jako značka VW patří pod koncern Volkswagen, by v těchto dnech měla výběr nového šéfa podle očekávání oznámit. Týdeník Škodovácký odborář v únoru uvedl, že ve hře o šéfa Škody je devět uchazečů. Automobilwoche před zhruba týdnem napsal, že v užším výběru jsou již jen dva kandidáti, dnes pak uvedl, že vítězem výběru se stal Zellmer. "Shodně to uvádí několik zdrojů," napsal magazín.
Schäfer do čela české automobilky přišel 3. srpna 2020, z funkce tak odejde téměř po dvouletém působení. V březnovém rozhovoru s deníkem Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) uvedl, že chce, aby si mateřský koncern Volkswagen vybral pro vybudování továrny na automobilové baterie Českou republiku. Schäferovu podporu označil FAZ za dárek na rozloučenou.
Zellmer je od září 2020 šéfem prodeje, marketingu a poprodejních služeb automobilky Volkswagen.
V roce 1994 začínal kariéru jako projektový manažer v Institutu pro automobilový průmysl (IFA) v Nürtingenu. V roce 1997 nastoupil do automobilky Porsche, kde působil postupně jako asistent představenstva, oblastní a projektový manažer, vedoucí marketingu a v letech 2010 až 2015 byl šéfem představenstva tohoto stuttgartského výrobce sportovních aut. Od roku 2015 do roku 2020 byl šéfem zastoupení značky ve Spojených státech.
Narodil se v roce 1967 ve Stuttgartu. Vystudoval obchodní administrativu na Vysoké škole aplikovaných věd v Nürtingenu. Absolvoval studijní stáže v Británii, Francii a Spojených státech.
Přehled předsedů představenstva Škody Auto od vstupu VW:Ludvík Kalma, 1991-1996Vratislav Kulhánek, 1997-2004Detlef Wittig, 2004-2007Reinhard Jung, 2007-2010Winfried Vahland, 2010-2015Bernhard Maier, 2015-2020Thomas Schäfer, 2020-2022
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.