Českou automobilku Škoda auto od 1. července povede současný šéf prodeje značky Volkswagen Klaus Zellmer, který ve funkci nahradí Thomase Schäfera. S odvoláním na své zdroje to podle ČTK včera uvedl německý magazín Automobilwoche. Schäfer včera převzal provozní řízení značky VW, zároveň ale do konce června povede i Škodu Auto.
Škoda, která stejně jako značka VW patří pod koncern Volkswagen, by v těchto dnech měla výběr nového šéfa podle očekávání oznámit. Týdeník Škodovácký odborář v únoru uvedl, že ve hře o šéfa Škody je devět uchazečů. Automobilwoche před zhruba týdnem napsal, že v užším výběru jsou již jen dva kandidáti, dnes pak uvedl, že vítězem výběru se stal Zellmer. "Shodně to uvádí několik zdrojů," napsal magazín.
Schäfer do čela české automobilky přišel 3. srpna 2020, z funkce tak odejde téměř po dvouletém působení. V březnovém rozhovoru s deníkem Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) uvedl, že chce, aby si mateřský koncern Volkswagen vybral pro vybudování továrny na automobilové baterie Českou republiku. Schäferovu podporu označil FAZ za dárek na rozloučenou.
Zellmer je od září 2020 šéfem prodeje, marketingu a poprodejních služeb automobilky Volkswagen.
V roce 1994 začínal kariéru jako projektový manažer v Institutu pro automobilový průmysl (IFA) v Nürtingenu. V roce 1997 nastoupil do automobilky Porsche, kde působil postupně jako asistent představenstva, oblastní a projektový manažer, vedoucí marketingu a v letech 2010 až 2015 byl šéfem představenstva tohoto stuttgartského výrobce sportovních aut. Od roku 2015 do roku 2020 byl šéfem zastoupení značky ve Spojených státech.
Narodil se v roce 1967 ve Stuttgartu. Vystudoval obchodní administrativu na Vysoké škole aplikovaných věd v Nürtingenu. Absolvoval studijní stáže v Británii, Francii a Spojených státech.
Přehled předsedů představenstva Škody Auto od vstupu VW:Ludvík Kalma, 1991-1996Vratislav Kulhánek, 1997-2004Detlef Wittig, 2004-2007Reinhard Jung, 2007-2010Winfried Vahland, 2010-2015Bernhard Maier, 2015-2020Thomas Schäfer, 2020-2022
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?