Automobilka Volkswagen celosvětově svolá přes 100.000 plug-in hybridních vozů kvůli nebezpečí vzniku požáru v oblasti motoru. Akce se dotkne vozů značek VW, Audi, Seat a Škoda. Podle sdělení ČTK informaci, kterou nejprve přinesl na svém webu německý deník Bild, potvrdil podle agentury Reuters mluvčí německého výrobce vozů.
U vozidel, která spojují klasický spalovací motor s elektrickým pohonem a dobíjejí se přes zásuvku, hrozí požár kvůli nedostatečně izolované vysokonapěťové baterii, uvedl mluvčí. V samotném Německu se podle Spolkového úřadu pro motorová vozidla (KBA) už objevilo 16 případů, kdy přesně taková situace nastala.
V Německu bude automobilka svolávat na 40.000 vozů. Budou mezi nimi mimo jiné modely jako Audi Q3, Škoda Octavia a VW Golf, uvádí Bild.
Automobilka Škoda Auto svolává v České republice kvůli nebezpečí požáru do autorizovaných servisů 2028 vozů Octavia, Karoq, Kodiaq a Superb s benzinovými motory 2,0 TSI evo, které byly vyrobeny od srpna 2020 do současnosti. ČTK to dnes řekl mluvčí Škoda Auto Pavel Jína.
Nejvíce svolávaných vozů pochází od mateřské značky VW, do servisu bude muset jít 58.100 jejích vozidel Passat, Golf, Tiguan a Arteon na celém světě. V případě Cupry je to 30.467 vozů, Škoda musí do dílen povolat na celém světě 5636 aut. Poměrně dobře dopadla značka Audi, která povolá 6320 vozů a Seat se 798 vozů.
Bild varuje, že majitelé dotčených vozů budou muset do dílen dvakrát. Při první návštěvě jim technici odstraní vadný kryt tak, aby se co nejdříve zamezilo možné příčině požáru. Nový pak namontují až při druhé návštěvě, podle Bildu zřejmě proto, že nové součástky zatím nejsou k dispozici.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?