Vietnamská automobilka VinFast plánuje postavit továrnu na výrobu elektromobilů ve Spojených státech. Počáteční investice do závodu v Severní Karolíně má činit dvě miliardy USD (44 miliard Kč) a výroba má začít v červenci 2024. Vyplývá to podle sdělení ČTK z prohlášení společnosti.
Výrobní kapacita závodu bude 150.000 vozů ročně. Vznikne zde více než 7000 pracovních míst. VinFast plánuje v USA vyrábět hlavně sportovně užitkové modely VF9 a VF8. VinFast hodlá místo dále rozšiřovat a postavit zde na rozloze 800 hektarů velké výrobní centrum, kde bude vyrábět a montovat elektromobily a autobusy a vyrábět baterie pro elektromobily.
VinFast je první vietnamskou automobilovou značkou. Je součástí konglomerátu Vingroup. Zakladatelem a největším akcionářem je nejbohatší Vietnamec Pham Nhat Vuong. Automobilka má již pobočky v USA, Kanadě, Německu, Francii a Nizozemsku a v lednu oznámila, že plánuje výstavbu výrobního závodu v Německu, upozornila agentura DPA.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?