Vietnamská automobilka VinFast plánuje postavit továrnu na výrobu elektromobilů ve Spojených státech. Počáteční investice do závodu v Severní Karolíně má činit dvě miliardy USD (44 miliard Kč) a výroba má začít v červenci 2024. Vyplývá to podle sdělení ČTK z prohlášení společnosti.
Výrobní kapacita závodu bude 150.000 vozů ročně. Vznikne zde více než 7000 pracovních míst. VinFast plánuje v USA vyrábět hlavně sportovně užitkové modely VF9 a VF8. VinFast hodlá místo dále rozšiřovat a postavit zde na rozloze 800 hektarů velké výrobní centrum, kde bude vyrábět a montovat elektromobily a autobusy a vyrábět baterie pro elektromobily.
VinFast je první vietnamskou automobilovou značkou. Je součástí konglomerátu Vingroup. Zakladatelem a největším akcionářem je nejbohatší Vietnamec Pham Nhat Vuong. Automobilka má již pobočky v USA, Kanadě, Německu, Francii a Nizozemsku a v lednu oznámila, že plánuje výstavbu výrobního závodu v Německu, upozornila agentura DPA.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?