Na úvodním snímku si můžete prohlédnout dvojici vozů Hummer H1 ve stejné barvě, ale ve zcela jiné velikosti. Uhádnete, který z nich je legendární velký off-road a který zdařilá kopie v jiném měřítku?
Nebudeme vás dlouho napínat. Originální Hummer H1 je ten malý vůz v popředí. Hovořit o H1 jako o malém vozu může znít divně, ale vedle ve repliky v nadživotní velikosti vypadá originál spíš jako RC autíčko, než velký a těžký off-road.
Druhý z Hummerů je největším Hummerem na světě. Vznikl na přání arabského šejka Hamada bin Hamdana Al Nahyana.
Je až k nevíře, jak se autorům projektu obřího Hummeru H1 podařilo sladit veškeré detaily, aby působily proporčně správně. Vůz je asi 14 metrů dlouhý, 6 metrů široký a 6,6 metrů vysoký. Tyto hodnoty přibližně odpovídají měřítku 3:1 oproti originální H1. Vůz disponuje čtveřicí vznětových motorů. Každé kolo má svůj vlastní.
Kolik tento nesmysl, se kterým se asi ani nikdy pořádně jezdit nebude, stál, není známo. Avšak vzhledem k majetkovým poměrům šejka Hamada bin Hamdana Al Nahyana, je pro něj cena jistě zanedbatelná. Tak proč si neudělat radost...
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?