Na úvodním snímku si můžete prohlédnout dvojici vozů Hummer H1 ve stejné barvě, ale ve zcela jiné velikosti. Uhádnete, který z nich je legendární velký off-road a který zdařilá kopie v jiném měřítku?
Nebudeme vás dlouho napínat. Originální Hummer H1 je ten malý vůz v popředí. Hovořit o H1 jako o malém vozu může znít divně, ale vedle ve repliky v nadživotní velikosti vypadá originál spíš jako RC autíčko, než velký a těžký off-road.
Druhý z Hummerů je největším Hummerem na světě. Vznikl na přání arabského šejka Hamada bin Hamdana Al Nahyana.
Je až k nevíře, jak se autorům projektu obřího Hummeru H1 podařilo sladit veškeré detaily, aby působily proporčně správně. Vůz je asi 14 metrů dlouhý, 6 metrů široký a 6,6 metrů vysoký. Tyto hodnoty přibližně odpovídají měřítku 3:1 oproti originální H1. Vůz disponuje čtveřicí vznětových motorů. Každé kolo má svůj vlastní.
Kolik tento nesmysl, se kterým se asi ani nikdy pořádně jezdit nebude, stál, není známo. Avšak vzhledem k majetkovým poměrům šejka Hamada bin Hamdana Al Nahyana, je pro něj cena jistě zanedbatelná. Tak proč si neudělat radost...
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?