Na úvodním snímku si můžete prohlédnout dvojici vozů Hummer H1 ve stejné barvě, ale ve zcela jiné velikosti. Uhádnete, který z nich je legendární velký off-road a který zdařilá kopie v jiném měřítku?
Nebudeme vás dlouho napínat. Originální Hummer H1 je ten malý vůz v popředí. Hovořit o H1 jako o malém vozu může znít divně, ale vedle ve repliky v nadživotní velikosti vypadá originál spíš jako RC autíčko, než velký a těžký off-road.
Druhý z Hummerů je největším Hummerem na světě. Vznikl na přání arabského šejka Hamada bin Hamdana Al Nahyana.
Je až k nevíře, jak se autorům projektu obřího Hummeru H1 podařilo sladit veškeré detaily, aby působily proporčně správně. Vůz je asi 14 metrů dlouhý, 6 metrů široký a 6,6 metrů vysoký. Tyto hodnoty přibližně odpovídají měřítku 3:1 oproti originální H1. Vůz disponuje čtveřicí vznětových motorů. Každé kolo má svůj vlastní.
Kolik tento nesmysl, se kterým se asi ani nikdy pořádně jezdit nebude, stál, není známo. Avšak vzhledem k majetkovým poměrům šejka Hamada bin Hamdana Al Nahyana, je pro něj cena jistě zanedbatelná. Tak proč si neudělat radost...
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.