Kmenové značce automobilového koncernu Volkswagen loni klesl prodej aut o osm procent na 4,9 milionu. Firma to podle ČTK uvedla ve svém dnešním sdělení. Na rozdíl od stejnojmenného mateřského koncernu ale značka nechce kvůli nejistotě poskytnout výhled na celý letošní rok.
Tržby Volkswagenu i přes nedostatek polovodičů meziročně vzrostly o sedm procent na 76,1 miliardy eur (1,9 bilionu Kč). Zásluhu má na tom prodej aut s vyšší marží. O dvě miliardy na 2,5 miliardy eur se zvýšil i provozní zisk.
"V roce 2022 budeme pokračovat v transformaci a v posilování naší odolnosti. V současné době však není možné předvídat průběh války na Ukrajině a zejména dopady na dodavatelské řetězce a na globální ekonomiku jako celek. Ale v roce 2021 jsme položili pevný základ, abychom zvládli i tuto krizi,“ uvedl ředitel značky Volkswagen osobní vozy Ralf Brandstätter.
Koncern Volkswagen, který je největším výrobcem aut v Evropě a jehož součástí je i česká Škoda Auto, v loňském roce podle předběžných údajů zdvojnásobil provozní zisk na 19,3 miliardy eur. Tržby vzrostly o 12,3 procenta na 250 miliard eur. Letos čeká automobilka zvýšení tržeb o osm až 13 procent.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?