Kmenové značce automobilového koncernu Volkswagen loni klesl prodej aut o osm procent na 4,9 milionu. Firma to podle ČTK uvedla ve svém dnešním sdělení. Na rozdíl od stejnojmenného mateřského koncernu ale značka nechce kvůli nejistotě poskytnout výhled na celý letošní rok.
Tržby Volkswagenu i přes nedostatek polovodičů meziročně vzrostly o sedm procent na 76,1 miliardy eur (1,9 bilionu Kč). Zásluhu má na tom prodej aut s vyšší marží. O dvě miliardy na 2,5 miliardy eur se zvýšil i provozní zisk.
"V roce 2022 budeme pokračovat v transformaci a v posilování naší odolnosti. V současné době však není možné předvídat průběh války na Ukrajině a zejména dopady na dodavatelské řetězce a na globální ekonomiku jako celek. Ale v roce 2021 jsme položili pevný základ, abychom zvládli i tuto krizi,“ uvedl ředitel značky Volkswagen osobní vozy Ralf Brandstätter.
Koncern Volkswagen, který je největším výrobcem aut v Evropě a jehož součástí je i česká Škoda Auto, v loňském roce podle předběžných údajů zdvojnásobil provozní zisk na 19,3 miliardy eur. Tržby vzrostly o 12,3 procenta na 250 miliard eur. Letos čeká automobilka zvýšení tržeb o osm až 13 procent.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?