Evropská unie projednává v rámci svého nejnovějšího balíčku sankcí proti Rusku zákaz vývozu luxusních vozidel v hodnotě vyšší než 50.000 eur (1,25 milionu Kč). S odvoláním na dva diplomaty o tom podle sdělení ČTK informovala agentura Bloomberg. Návrh, který má spíše symbolickou váhu než ekonomický dopad, by mohl být schválen už dnes.
Týká se modelů několika evropských značek, včetně Audi, BMW, Mercedesu, Ferrari a Porsche. Opatření EU by zahrnovalo také lodě, letadla a dále lanovky a motocykly v hodnotě vyšší než 5000 eur. Tento krok je součástí čtvrtého kola sankcí, které EU zavádí kvůli ruské invazi na Ukrajinu.
Mnoho evropských výrobců automobilů již vývoz aut do Ruska pozastavilo. Na počátku měsíce to oznámily automobilky Mercedes, BMW a koncern Volkswagen, pod nějž spadá mimo jiné značka Porsche.
Rusko zastupuje dvě procenta z celosvětových prodejů hlavních evropských značek luxusních vozidel, uvedla společnost Bloomberg Intelligence. Silná globální poptávka by podle ní mohla kompenzovat nižší vývoz do Ruska.
"Vzhledem k tomu, že všechny prémiové značky mají vysoký počet nevyřízených objednávek, bych očekával, že případný ztracený vývoz do Ruska bude přesměrován na jiné trhy," uvedl analytik Bloomberg Intelligence Michael Dean.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?