Asi 400 kilometrů od Azorských ostrovů se v úterý potopila loď, která vezla na 4000 automobilů zejména z koncernu Volkswagen, včetně luxusních vozů Porsche, Audi, Bentley či Lamborghini. Informovala o tom s odkazem na agenturu Reuters ČTK. Loď v polovině února v Atlantiku při cestě z Německa do Spojených států zachvátil požár, který trval déle než týden. Posádka se evakuovala už v první den požáru, nikdo nebyl zraněn.
"Znečištění moře kvůli úniku paliva jsme zatím nezaznamenali, na místě zůstávají dál týmy, které budou situaci monitorovat," řekl agentuře Bloomberg Pat Adamson, mluvčí firmy MOL Ship Management, odbočky japonské rejdařské společnosti Mitsui O.S.K. Lines, která 200 metrů dlouhé plavidlo provozovala.
Loď Felicity Ace, která plula přes Atlantik pod panamskou vlajkou, byla na cestě z německého Emdenu do amerického přístavu Davisville. Požár na ní vypukl ze zatím nezjištěných příčin 16. února a trval asi do 24. února. Některé vozy měly lithium-iontové baterie, což podle jedné z teorií přispělo k požáru.
Převážené vozy měly podle dřívějších zpráv hodnotu asi 401 milionů dolarů (asi 9,2 miliardy Kč). Vozy byly pojištěné, ale podle odhadu expertů společnosti Russell Group vznikla výrobci škoda nejméně 155 milionů dolarů (zhruba 3,5 miliardy Kč).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.