Asi 400 kilometrů od Azorských ostrovů se v úterý potopila loď, která vezla na 4000 automobilů zejména z koncernu Volkswagen, včetně luxusních vozů Porsche, Audi, Bentley či Lamborghini. Informovala o tom s odkazem na agenturu Reuters ČTK. Loď v polovině února v Atlantiku při cestě z Německa do Spojených států zachvátil požár, který trval déle než týden. Posádka se evakuovala už v první den požáru, nikdo nebyl zraněn.
"Znečištění moře kvůli úniku paliva jsme zatím nezaznamenali, na místě zůstávají dál týmy, které budou situaci monitorovat," řekl agentuře Bloomberg Pat Adamson, mluvčí firmy MOL Ship Management, odbočky japonské rejdařské společnosti Mitsui O.S.K. Lines, která 200 metrů dlouhé plavidlo provozovala.
Loď Felicity Ace, která plula přes Atlantik pod panamskou vlajkou, byla na cestě z německého Emdenu do amerického přístavu Davisville. Požár na ní vypukl ze zatím nezjištěných příčin 16. února a trval asi do 24. února. Některé vozy měly lithium-iontové baterie, což podle jedné z teorií přispělo k požáru.
Převážené vozy měly podle dřívějších zpráv hodnotu asi 401 milionů dolarů (asi 9,2 miliardy Kč). Vozy byly pojištěné, ale podle odhadu expertů společnosti Russell Group vznikla výrobci škoda nejméně 155 milionů dolarů (zhruba 3,5 miliardy Kč).
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.