Unikátní off-road Apocalypse Hellfire 6x6 založený na Jeepu Gladiator byl nedávno prodán na eBay. Nový majitel za něj zaplatil ohromných 220 000 USD (asi 4,9 milionů Kč)
Firma Apocalypse 6x6 je specialista,jak již název napovídá, na výrobu terénních speciálů s pohonem 6ti kol. Jako základ pro své off-roady používají vozy Jeep a Dodge RAM. Do širšího podvědomí se značka dostala díky filmu The Lost City v hlavních rolích se Sandrou Bullock a Channingem Tatumem. Běžný Apocalypse Hellfire je založený na Jeepu Gladiator a dle zvoleného motoru se jeho cena pohybuje mezi 150 až 200 tisíci USD (3,35 až 4,46 milionů Kč).
Ač Hellfire není úplně vůz, který by bylo možno vidět na každém rohu, tak se dá říct, že normálně prodávaný exemplář má standardizovaný vzhled. Pojďme se podívat, proč za tento konkrétní kus byl někdo ochotný připlatit téměř půl milionu Kč oproti nejdražší možné variantě.
Pod jeho kapotou je nejvýkonnější motor, jaký můžete mít. Je to 6,2litrový Hellcat V8 s výkonem 750 koní. Ale tou hlavní změnou je přepracovaná příď, která místo standardní masky chladiče a světel má nyní integrovanou světelnou lištu Oculus Tron, která je inspirována Teslou Cybertruck.
Dát jen za jiná světla čásku, za kterou se dá ve Spojených státech koupit slušné auto, mně přijde úplně zbytečné. Navíc u vozu, který opravdu nejde přehlédnout. Ale proti gustu...
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.