Při každém neštěstí je krásné vidět, jak my jako národ dokážeme držet při sobě a okamžitě nabízíme svou pomoc potřebným. Dnes to sice nejsou naši spoluobčané, kdo potřebuje pomoci, ale nesmyslnou agresí postižený lid Ukrajiny.
Sám jako držitel oprávnění k řízení drážních vozidel jsem měl v úmyslu zítra oslovit vedení společnosti ARRIVA vlaky, zda by nebylo možné zorganizovat evakuační vlak, se kterým bych mohl vyrazit pro Ukrajince prchající před hrůzami války. Naštěstí ve vedení této společnosti sedí lidé na svém místě a již takovýto evakuační vlak na rychlo zařídili.
Dopravce ARRIVA vlaky za podpory slovenské ZSSK (Železničná spoločnosť Slovensko) dnes nad ránem vypravila evakuační vlak z ukrajinského Čopu. Vlak má pokračovat přes Prahu až do Plzně, kde je zabezpečeno ubytování.
Tleskám jak společnosti ARRIVA , tak i dalším dopravcům, kteří na své náklady pomáhají evakuovat občany Ukrajiny do bezpečí. Stejně tak jako všem ostatním, kteří se snaží větší či menší měrou pomáhat potřebným.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.