Při každém neštěstí je krásné vidět, jak my jako národ dokážeme držet při sobě a okamžitě nabízíme svou pomoc potřebným. Dnes to sice nejsou naši spoluobčané, kdo potřebuje pomoci, ale nesmyslnou agresí postižený lid Ukrajiny.
Sám jako držitel oprávnění k řízení drážních vozidel jsem měl v úmyslu zítra oslovit vedení společnosti ARRIVA vlaky, zda by nebylo možné zorganizovat evakuační vlak, se kterým bych mohl vyrazit pro Ukrajince prchající před hrůzami války. Naštěstí ve vedení této společnosti sedí lidé na svém místě a již takovýto evakuační vlak na rychlo zařídili.
Dopravce ARRIVA vlaky za podpory slovenské ZSSK (Železničná spoločnosť Slovensko) dnes nad ránem vypravila evakuační vlak z ukrajinského Čopu. Vlak má pokračovat přes Prahu až do Plzně, kde je zabezpečeno ubytování.
Tleskám jak společnosti ARRIVA , tak i dalším dopravcům, kteří na své náklady pomáhají evakuovat občany Ukrajiny do bezpečí. Stejně tak jako všem ostatním, kteří se snaží větší či menší měrou pomáhat potřebným.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?