Při každém neštěstí je krásné vidět, jak my jako národ dokážeme držet při sobě a okamžitě nabízíme svou pomoc potřebným. Dnes to sice nejsou naši spoluobčané, kdo potřebuje pomoci, ale nesmyslnou agresí postižený lid Ukrajiny.
Sám jako držitel oprávnění k řízení drážních vozidel jsem měl v úmyslu zítra oslovit vedení společnosti ARRIVA vlaky, zda by nebylo možné zorganizovat evakuační vlak, se kterým bych mohl vyrazit pro Ukrajince prchající před hrůzami války. Naštěstí ve vedení této společnosti sedí lidé na svém místě a již takovýto evakuační vlak na rychlo zařídili.
Dopravce ARRIVA vlaky za podpory slovenské ZSSK (Železničná spoločnosť Slovensko) dnes nad ránem vypravila evakuační vlak z ukrajinského Čopu. Vlak má pokračovat přes Prahu až do Plzně, kde je zabezpečeno ubytování.
Tleskám jak společnosti ARRIVA , tak i dalším dopravcům, kteří na své náklady pomáhají evakuovat občany Ukrajiny do bezpečí. Stejně tak jako všem ostatním, kteří se snaží větší či menší měrou pomáhat potřebným.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?